کد خبر: ۶۱۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
فرمانده مرزبانی جزئیات شهادت دو مرزبان در ارتفاعات دو هزار متری تایباد را تشریح کرد.
ناطقان:سردار قاسم رضایی در تشریح خبر شهادت دوتن از مرزبانان کشورمان در منطقه تایباد گفت: تایباد هم مرز با کشور افغانستان است و با توجه به شرایط این کشور از جمله تولید مواد مخدر و شرارت، شاهد درگیری های فراوانی با اشرار و قاچاقچیان در این مرز هستیم.

وی با اشاره به وقوع درگیری در منطقه تایباد با گروهی از اشرار، تصریح کرد: در جریان این درگیری دو تن از مرزبانان غیورمان به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به ارتفاعات بسیار بلند منطقه تایباد، بیان داشت: تعقیب اشرار در این منطقه به دلیل صعب العبور بودند بسیار مشکل است اما همرزمان ما در درگیری روز گذشته نزدیک به 15 کیلومتر اشرار را شجاعانه تعقیب کردند و در ارتفاع 2 هزار متری با شجاعت جنگیدند اما حین درگیری دو تن از مرزبانان حین خروج از پشت سنگر مورد اصابت گلوله اشرار قرار گرفتند.

سردار رضایی یادآور شد: به منظور بازدید از محل درگیری به همراه هیئتی امروز وارد تایباد شدیم و هم اکنون درگیری ادامه داشته و این گروه شرارت در محاصره نیروهای ما قرار دارند که امیدوارم در روزهای آینده خبرهای خوشی از دستگیری و یا هلاکت آنان به اطلاع مردم  برسانیم.

وی با بیان اینکه خدمت در مرز عبادت است، خاطرنشان کرد: طی 10 ماهه گذشته مرزبانان کشورمان موفق به کسب دستاوردهای خوبی از جمله کشف مواد مخدر، دستگیری و هلاکت اشرار و قاچاقچیان شدند به طوری که طی دو ماه گذشته بیش از 10 نفر از اشرار در درگیری مسلحانه به هلاکت رسیدند و از این افراد مقادیر زیادی اسلحه و مهمات کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی، خاطرنشان کرد: مراسم تشییع پیکر پاک این دو شهید امروز در شهرستان تربت حیدریه با حضور مسئولان کشوری و لشکری و مردم شهید پرور این شهرستان انجام خواهد شد.

فرمانده مرزبانی ناجا، تصریح کرد: امروز با مرزبانان درجه یک افغانستان به گفتگو نشسته و کنترل بیشتر مرزهای مشترک دو کشور را از آنها مطالبه کردیم امیدواریم مرزبانان این کشور همانند گذشته همکاری لازم را با ما داشته باشند تا شاهد این گونه ناامنی و شرارت ها در این مرز نباشیم.

منبع: میزان
برچسب ها: شهادت ، مرزبان ، تایباد
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین