کد خبر: ۶۱۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
براساس اطلاعیه نظام وظیفه از ورود دانشجویان پسر ورودی مهر ۹۵ که وضعیت نظام وظیفه آنها مشخص نیست، در جلسه امتحان خودداری می شود.
ناطقان:برانکو ایوانکوویچ در حاشیه تمرین روز دوشنبه پرسپولیس اظهار کرد: تمام بازیکنان سالم هستند و فقط محسن ربیع‌خواه و ولادیمیر پریموف مشکل کوچکی دارند که تا آخر هفته به آمادگی کامل می‌رسند. امروز تمرینات‌مان فقط در سالن وزنه صورت می‌گیرد و فردا در زمین شماره ۲ آزادی ساعت ۱۱ تمرین داریم.

وی ادامه داد: قرار بود روز چهارشنبه یک بازی دوستانه داشته باشیم که متاسفانه لغو شد ولی به احتمال زیاد یک بازی دوستانه شنبه یا یکشنبه انجام خواهیم داد.

برانکو گفت: هنوز هیچ بازیکنی را جذب نکرده‌ایم اما با توجه به اینکه نیم فصل دوم کارمان بسیار سخت است نیاز داریم که چند بازیکن جذب کنیم. دوره نقل و انتقالات کوتاه است و ۱۰ روز دیگر هم دوباره لیگ برتر شروع می‌شود. بازیکنانی را که می‌خواهیم بگیریم در اردوی تیم ملی هستند و وقتی بازی‌ها دوباره شروع شود مذاکره سخت‌تر می‌شود. اکنون در دو مسیر تلاش می‌کنیم. یکی بازیکنانی که اکنون می‌خواهیم و یکی هم بازیکنانی که برای فصل بعد لازم داریم.

فوتبال ایران فقط تیم ملی بزرگسالان نیست!

سرمربی پرسپولیس درباره اظهارات دیروزش درباره اردوی تیم ملی گفت: دیروز درباره اردو صحبت نکردم چون نمی‌دانستم که تیم ملی به امارات می‌رود یا نه. اکنون که تیم ملی به دبی رفته برای اعضای آن آرزوی اوقات خوشی را دارم. همین‌طور امیدوارم که خوب کار کنند. تیم ملی بزرگسالان مهمترین بخش فدراسیون فوتبال است.

او افزود: ما به عنوان پرسپولیس و من به عنوان سرمربی سابق تیم ملی و فعلی پرسپولیس برای تیم ملی کار و زندگی می‌کنیم و افتخار می‌کنیم که هفت ملی‌پوش داریم اما فوتبال ایران فقط تیم ملی بزرگسالان نیست بلکه رده‌های دیگر هم هستند و همین‌طور فوتسال، فوتبال بانوان و نیز باشگاه‌ها که تیم ملی حیات خود را مدیون آنها است.

قهرمان نشویم مقصرش کی‌روش، سازمان لیگ و فدراسیون هستند

برانکو در ادامه با لحنی تندتر، گفت: اگر پرسپولیس در لیگ برتر قهرمان نشود و نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا موفق نشوند که به مرحله بعد صعود کنند مقصر اصلی‌اش آقای کی‌روش، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است که چنین برنامه‌ای را تدوین کرده و پذیرفته است.

برانکو درباره برنامه بازی‌ها، گفت: برنامه تهیه شده برای بازیکنان سخت است چون بازیکنان در این هفت ماه ۱۰۰ روز با تیم ملی بودند و فقط ۱۰۰ روز باشگاهشان آنها را در اختیار داشت. باشگاه وقتی برای آماده کردن این بازیکنان نداشت و ما مجبور شدیم در طول این نیم فصل چهار بار از نو استارت بزنیم.

با این برنامه نمی‌توانم تیمم را رهبری کنم

وی ادامه داد: به جای اینکه بازیکنان به تعطیلات بین دو نیم فصل بروند و استراحت کنند باید در اختیار تیم ملی باشند. همانطور که خود آقای کی‌روش اصرار داشت در تابستان بازیکنان باید استراحت داشته باشند در بین دو نیم فصل نیز که فقط ۱۵ روز بین دور رفت و دور برگشت مسابقات فاصله است بازیکنان وقت استراحت ندارند و نمی‌توانند آماده شوند آن هم در نیم فصلی که فاصله بین هر بازی چهار پنج روز است و بیشتر وقت بازیکنان به جای تمرین و زمین بازی در هواپیما سپری می‌شود.

برانکو گفت: من با این وضعیت نمی‌توانم تیمم را رهبری کنم و فقط می‌توانم با آنها تمرینات ریکاوری را انجام دهم. چیزی که مقدس و مهم است سلامتی بازیکنان است و با این کار سلامتی بازیکنان در ریسک بزرگی قرار خواهد گرفت و اینها به خاطر برنامه چیده شده است. بازیکنان در نیم فصل دوم تعطیلی نخواهند داشت و اگر تعطیلی هم باشد حداکثر دو یا سه روز آن هم در تعطیلات نوروز است.

یکی با دلیل و مدرک بگوید اردوی دوبی درست است یا نه

سرمربی پرسپولیس درباره اردوی تیم ملی نیز گفت: در این فصل نقل و انتقالات که الان صحبت کردم من چگونه می‌توانم با بازیکنی که می‌خواهم صحبت کنم و او را با اهداف تیم آشنا کنم در حالیکه وقتی برای آماده کردن بازیکنان ندارم؟ من دوست دارم یکی با دلیل و مدرک به من جواب دهد که آیا اردوی دبی درست است یا نه و یا عاقلانه است؟ آن هم بدون برگزاری بازی دوستانه زیرا سایت‌های مراکشی گفتند بازی تیم ملی لغو شده است. حالا اگر هم بازی باشد باز هم باید این سوال را پرسید عاقلانه است یا خیر؟

برانکو درباره پیش‌بینی این اردو نیز گفت: می‌گفتند اگر تیم ملی جایی نرود مقصر من هستم اما من درباره این اردوی تیم ملی از دو ماه پیش اطلاع داشتم زیرا ما در باشگاه ایرانیان که بودیم مدیر تیم ملی به من گفت تیم ملی اینجا را رزرو کرده است بنابراین آنها از سه ماه قبل برای چنین اردویی برنامه‌ریزی کرده بودند ولی به کسی نگفتند زیرا خودشان می‌دانند که چه کرده‌اند.

با کسی مشکل ندارم، واقعیت‌ها را می‌گویم

او در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا با کی‌روش مشکلی دارد؟ گفت: من با هیچ کس مشکلی ندارم و فقط آنچه  را فکر می‌کنم واقعیت است بیان کردم. کارشناسان بیایند و مرا قانع کنند که آیا این کار درست است که بازیکنانم را بدون آماده‌سازی در اختیار بگیرم؟ اول صحبت‌هایم هم گفتم که از تیم ملی حمایت می‌کنیم اما اگر یادتان باشد در سال ۲۰۰۶ در حالی که ۱۵ روز تا آغاز جام جهانی باقی مانده بود باشگاه صباباتری، دایی و گل‌محمدی و بختیاری‌زاده را به اردوی تیم ملی نداد چون یک بازی نه چندان مهم در آسیا داشت.

برانکو درباره اینکه به جز او مربیان دیگری هم از برنامه‌ریزی لیگ ناراضی هستند، گفت: به خاطر همین گفتم که مقصر کی‌روش، آقای فتاحی در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است که این برنامه را نوشته و پذیرفته‌اند.

در ادامه خبرنگاری به برانکو گفت که آیا این شایعه را قبول دارد که کی‌روش تلاش می‌کند پرسپولیس زمین بخورد تا تیمی که او با آن رابطه نزدیکی دارد موفق شود، برانکو پاسخ داد: من به این حرف‌ها کاری ندارم فقط می‌دانم که هماهنگی خوبی بین کادرفنی تیم ملی و مربیان لیگ وجود ندارد. تیم ملی بازیکنان مصدوم را دعوت می‌کند به این بهانه که در باشگاه خود کاری نمی‌کنند. ارتباط سالمی بین باشگاه‌ها و تیم ملی نیست.

او افزود: من با قلعه‌نویی خیلی خوبم اما هر دو برای قهرمانی می‌جنگیم. او مثل من برای موفقیت تیمش کار می‌کند. ما قبل از بازی و بعد از آن با هم دوست هستیم اما در بازی هر کس برای تیم خود تلاش می‌کند و این قشنگ‌ترین رابطه ورزشی است. اینکه بازیکنی قبل از مسابقه برای مربی سابقش گل می‌آورد و به او احترام می‌گذارد رسم بسیار زیبایی است که در ایران جاری است.

برانکو درباره بازیکنان دعوت شده به تیم ملی گفت: اگر بازیکنان زیر ۲۲ سال دعوت می‌شدند که بعدا بتوانند برای بازی در جام جهانی روسیه نامزد شوند می‌شد گفت مربی این تیم کار خوبی را انجام داده و من می‌توانستم این را بپذیرم اما باید گفت که تا جام جهانی بسیاری از این بازیکنان ریزش خواهند داشت پس این غیرقابل قبول خواهد بود و به همین دلیل من مخالف دعوت این بازیکنان هستم.

وی درباره اینکه باشگاه‌ها حق برگزار کردن اردو در کشورهای عربی را ندارند ولی تیم ملی در امارات اردو برپا کرده، با کنایه گفت: الان در سال نو میلادی هستیم و آب و هوای آنجا بسیار خوب است!

برانکو درباره حریفان دوستانه رقیبان پرسپولیس در آسیا نیز گفت: الهلال با رئال مادرید بازی می‌کند زیرا وقت دارد اما چون وقت نداریم نمی‌توانیم بازی کنیم. باید بین دو نیم فصل ۲۰ روز الی یک ماه استراحت باشد تا بتوانیم تیم را آماده و تکمیل کنیم و باید در چهار پنج بازی اول نیم فصل دوم بین هر بازی هفت روز فاصله باشد تا بتوان تیم را تکمیل کرد و بازیکنان جدید را با شرایط تیم تطبیق داد. ما هر پنج روز یک بازی داریم و فقط مقابل استقلال هفت روز وقت داریم تا آماده این دیدار شویم بنابراین من نمی‌توانم نه تیمم را آماده کنم و نه آن را تکمیل کنم.

وی ادامه داد: مخصوصا زمانی که دو تا از بازیکنان مهم ما به خدمت سربازی رفتند پس حتما به مشکل برخواهیم خورد. بازیکنان تحت فشار خواهند بود و امکان مصدومیت آنها بالا خواهد رفت و سلامتی بازیکنان که مهمترین نکته است به خطر می‌افتد و دود آن در چشم تیم ملی می‌رود زیرا تیم ملی بازیکنان آماده‌ای نخواهد داشت. من نمی‌خواهم بگویم که بعد از اردوی تیم ملی هر بازیکن دو الی سه کیلو اضافه وزن پیدا می‌کند.

خبرنگاری از برانکو خواست تا درباره سبک کار کی‌روش و اینکه شخصا برای انتخاب کمپ تمرینی و لباس تیم ملی فعالیت می‌کند صحبت کند، سرمربی پرسپولیس گفت: درباره انتخاب کمپ بگویم که خودم هم دوست دارم قبل از اردو زمین تمرین تیمم را ببینم. علاقه‌ای ندارم که درباره روش کار کی‌روش صحبت کنم. هر مربی روش کار خود را دارد. ما همه اینجاییم که از دانش و تجربه خود برای پیشرفت فوتبال ایران استفاده کنیم. تیم ملی بزرگسالان مهمترین بخش فوتبال ایران است اما باشگاه‌ها و سایر رده‌ها هم هستند.

او افزود: بعد از من امیر قلعه‌نویی مربی ایران شد. از او بپرسید که وقتی در برلین همدیگر را دیدیم به او چه گفتم. من هر اطلاعاتی که داشتم در اختیار او قرار دادم چون هدف همه ما موفقیت تیم ملی است. از بازیکنانم بپرسید که آیا تاکنون شده که یک کلمه علیه تیم ملی حرف زده باشم؟ یا آیا شده که به آنها اجازه ندهم که به تیم ملی بروند؟ حتی همین الان که هفت ملی‌پوش داریم چند بازیکن دیگر تیمم استحقاق حضور در تیم ملی را دارند.

برانکو در ادامه گفت: تاکنون کی‌روش چه چیزی از باشگاه‌ها خواسته که به او نداده‌اند یا با آن مخالفت کرده‌اند؟ بازیکنان ۱۰۰ روز با تیم ملی بودند. در سایر تیم‌های ملی چقدر بازیکنان در اردوی تیم‌شان بودند شاید فقط در تیم سوریه این اتفاق افتاده که آن هم به خاطر این است که در کشورشان جنگ است و اصلا لیگ ندارند. بازیکنان سوریه هر آن منتظرند که به آنها خبر بدهند خانواده‌شان کشته شده‌اند. آن وقت تیم ملی با این تیم بدون گل مساوی کرد.

ادامه دارد...

منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین