کد خبر: ۶۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
محققان در تازه‌ترین مطالعات خود به نتایج منفی مصرف مکمل‌های غذایی رسیده‌اند و باور دارند افراد برای حفظ سلامتی‌شان باید از مصرف این نوع قرص‌ها و مکمل‌ها دوری کنند.
ناطقان:محققان در تازه‌ترین مطالعات خود به نتایج منفی مصرف مکمل‌های غذایی رسیده‌اند و باور دارند افراد برای حفظ سلامتی‌شان باید از مصرف این نوع قرص‌ها و مکمل‌ها دوری کنند.

 پرداخت هزینه‌های گزاف برای جبران کمبود مواد غذایی بدون آنکه تضمینی برای بهبود وضعیت بدنی وجود داشته باشد کاملا ریسک است و این نوع مکمل‌ها بی‌اثر و یا دارونما هستند. 

مصرف این قبیل از مکمل‌های ویتامین و پروتئینی تنها برای زنان باردار و برخی از سالمندان توصیه می‌شود، غیر از آنها هیچ گروه سنی نباید آنها را مصرف کند و باید با مواد غذایی سرشار از و ویتامین‌ها و پروتئین‌ها آنچه را که بدن نیاز دارد، تأمین کنند. 

این‌ درحالیست که اگر تغذیه کامل و آنطور که متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، باشد در هیچ دوره‌ای نیار به مصرف مکمل الزامی نمی‌شود. 

مصرف مواد غذایی سالم، دوری از غذاهای بی‌ارزش، قرار دادن انواع میوه‌ها و سبزیجات در سبد غذایی روزانه، ورزش روزانه و رعایت کردن تمام آنچه که برای بدن مفید و یا مضر است، افراد را در تمام سنین از مصرف هر گونه مکمل بی‌نیاز می‌کند؛ ضمن اینکه با این شرایط، مصرف این گونه ویتامین‌ها و پروتئین‌ها در دوران حساسی هم‌چون بارداری و میانسالی به حداقل میزان خود کاهش می‌یابد. 

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین