کد خبر: ۶۱۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
گروه ناشناسی که خبرنگار زن عراقی را که حدود ۹ روز پیش از منزلش ربوده بودند، آزاد کردند.
ناطقان:نبراس شوقی، برادر افراح شوقی، خبرنگار زن عراقی در گفت‌وگوی تلفنی با خبرگزاری فرانسه اخبار منتشر شده مبنی بر آزادی خواهرش را تایید کرد.

 افراح شوقی، خبرنگار زن عراقی

فرماندهی نیروهای امنیتی بغداد نیز با تایید این خبر اعلام کرد: گروه ناشناسی که حدود ۹ روز پیش افراح شوقی را از منزلش واقع در منطقه السیدیه در جنوب بغداد ربوده بودند، عصر سه‌شنبه وی را آزاد کردند.

شوقی چهره‌ای است که در عراق به حمایت‌هایش از حقوق بشر شناخته می‌شود. وی پیشتر با روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن و برخی سایت‌های خبری همکاری داشته است.

حدود یک ساعت پس از آزادی افراح شوقی، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در تماس تلفنی با وی از سلامت وی اطمینان حاصل و تاکید کرد که به زودی به دیدارش خواهد رفت.

العبادی پیشتر حادثه ربوده شدن این روزنامه نگار را محکوم کرده و به نیروهای امنیتی دستور داده بود اقدامات لازم برای آزادی وی و بازداشت آدم‌ربایان را انجام دهند.

شوقی پس از آنکه از سوی آدم‌رباها آزاد شد، با خودروی شخصی‌ای به خانه اقوام خود در منطقه المنصور شهر بغداد بازگشت.

شوقی بدون اشاره به هویت آدم‌رباها در این رابطه تاکید کرد که وضعیت جسمی خوبی دارد و مورد آزار و اذیت قرار نگرفته است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین