کد خبر: ۶۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
یک متخصص طب سنتی، روغن بابونه،بادام تلخ و شیرین و روغن زیتون را از جمله روغن هایی دانست که فرد بدون نیاز به تجویز پزشک نیز می تواند از آنها استفاده کند.
ناطقان:آیسان نوزاد متخصص طب سنتی، مهمترین عامل در رشد موی سر و ابرو را رژیم غذایی دانست و گفت: رژیم غنی از ویتامین گروه ب در رشد مو و ابرو بسیار تاثیر گذار است، در بیشتر کسانی که برای کاهش وزن، به یک باره رژیم غذایی خاصی را می‌گیرند، با حذف یا کم کردن میزان نان و غلات به خصوص غلات سبوس دار، گروه ویتامین «ب» به میزان چشمگیری در بدن کاهش یافته و در نتیجه موجب کم پشتی مو و ابرو می شود.

وی کاهش مصرف فست فودها و تنقلات شور را نیز در رفع کم پشتی مو تاثیر گذار دانست و گفت: استفاده از میوه و سبزی به طور متعادل نیز باید در رژیم غذایی فرد قرار گیرد اما گاهی با وجود رعایت موارد فوق ابروهای فرد همچنان کم پشت هستند در این موارد برخی روش های موضعی رشد ابرو در کنار رژیم سالم و غنی از ویتامین ب توصیه می شود.

این متخصص طب سنتی، روغن بابونه،بادام تلخ و شیرین و روغن زیتون را از جمله روغن هایی دانست که فرد بدون نیاز به تجویز پزشک نیز می تواند از آنها استفاده کند و افزود: کافی است یک یا دو قطره از این روغن ها را با انگشت روی ابرو مالید، همچنین به این منظور روغن های درمانی دیگری مانند سیر و برنجاسف وجود دارد که به علت برخی عوارض پوستی و آلرژی باید تحت نظر متخصص طب سنتی استفاده شود.

وی اضافه کرد: تمام موارد ذکر شده، راهکارهای اولیه است که می‌تواند برای پرپشتی مو و ابرو مفید واقع شوند اما در مواردی که هیچ یک از این روش ها تاثیرگذار نبوده و فرد همچنان شکایت دارد، لازم است تا پزشک طب سنتی شرح حال کاملی از بیمار بگیرد زیرا مشکلات عمده‌تری مانند یبوست در دستگاه گوارش و استرس موجب ریزش و و ابرو می شوند به همین دلیل بررسی دقیق تری لازم است.

این متخصص طب سنتی در پایان گفت: در بسیاری از موارد دیده می شود که افراد زرده تخم مرغ را به روی ابرو می مالند اما توصیه متخصصان طب سنتی آن است که به جای استفاده موضعی، این ماده غذایی را به صورت آب پز و عسلی میل کنند تا نتیجه بهتری در رشد ابروی خود ببینند.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین