کد خبر: ۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
- نوازنده و خواننده سرشناس موسیقی خراسان در سن 73 سالگی با زندگی خداحافظی کرد.
ناطقان: غلامعلی پورعطایی نوازنده چیره‌دست و پیشکسوت موسیقی نواحی جنوب خراسان بود که به علت عفونت ریه و سنگ صفرا چشم از جهان فرو بست.

او در سال ۱۳۲۰ به دنیا آمد و بعد از سال‌ها معلمی، در سن ۷۳ سالگی چشم از جهان فروبست. او طی ماه‌های اخیر در بیمارستان بستری بود و مشکلاتی هم در آنجا برایش به وجود آمد. 

اجرای مقام «نوایی، نوایی» از مشهورترین آثار این هنرمند است که بارها و بارها از رسانه‌های مختلف پخش شده و در آثار هنری نیز مورد استفاده قرار گرفته است. او علاوه بر ایران در اغلب کشورهای جهان هنرنمایی کرده است.

بازی در آثار سینماگرانی چون بهرام بیضایی و واروژ کریم‌مسیحی از دیگر فعالیت‌های این استاد موسیقی نواحی ایران بود.

پورعطایی پیش از انقلاب و در اواسط دهه 40 به شهرت رسید و برای اجرای برنامه به تهران آمد، هنرنمایی او در تهران هم مورد توجه قرار گرفت و همین مساله باعث شد تا این نوازنده و خواننده اجرای برنامه‌های هنری را در سایر شهرهای ایران پی بگیرد.

پس از انقلاب هم زنده یاد پورعطایی یکی از هنرمندانی بود که در جشنواره‌های مختلف هنری حضور داشت و اجراهای خاطره انگیزی را برای مخاطبان جشنواره موسیقی فجر، جشنواره موسیقی نواحی ایران و ... رقم زد.

برچسب ها: موسیقی سنتی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین