کد خبر: ۶۱۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۹
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، طی یادداشتی به ماجرای قراردادن نوزادی در خیابانهای حوزه انتخابیه اش واکنش نشان داد.
ناطقان: زمانی که نگاهی به اطراف و اکنافمان می اندازیم از دیدنِ بسیاری از صحنه ها متأسف می شویم که ما دنباله روهایِ دین نبوی و کلام علوی، تا چه حد از مسائل پیرامون خود غافل شده ایم که ماوَقعِ آنچه در جامعه در حال رخداد است ما را ذره ای آگاه تر و هشیارتر نمی سازد و همچنان عنان بر دستِ بی غفلتی سپرده ایم و عزمِ ملی و ولایی را برای برطرف ساختنِ موضوعاتی که به سهولت معضل شده اند، جزم نمیکنیم.

نمیخواهم شعار گونه و کلیشه ای صحبت کنم که نه درخورِ بیان و کلامِ نماینده ای از جنس مردم است؛ نه در شأنِ انسانی که رفع و رجوعِ پاره ای مسائل به همتِ دستان او بستگی دارد.
در چند روز گذشته، شهر مبارکه اصفهان؛ شاهد صحنه ای بود که لرزه برتنِ آدم های بیداری انداخت که هنوز نگاه انسانی بر دیده دارند و گوش هشیار برای شنیدن و دست توانا برای یاریگری.

کودکی معصوم که  چند روزی از تولدش نمی گذرد، به جایِ نرم خوابیدن در آغوش مادر به بوی خیابان هایی چشم دوخت که خدا می داند در پسِ این ماجرا، چه معضلات و آسیب هایی خفته.

معضل اقتصادی و عدم هزینه های سر به فلک کشیده، مشکلات خانوادگی یا افسردگیِ مادرانه بعد از تولد نوزاد، کدام را باید در درجه اول قرار داد تا بتوان برآن رسیدگی کرد!؟
بر اساس اطلاعات و آمارِ به دست آمده، در6ماهه ابتداییِ سال نیز شاهدِ چنین رویدادهایی در سطح استان مثلا برخوردار اصفهان بوده ایم که برازنده دولت اسلامی نمیباشد .

پای دستگاه خاصی را به میان نمی آوریم اما جای هشدار  است که مراقبت و آموزش های قبل و بعد از زایمان باید به طور رایگان در اختیار مادرانی باشد که نیاز به دانستنِ شرایط و روحیاتی دارند تا بدانند بعد از تولد نوزاد، نه تنها جسم مادرانه که خُلق و خو و روحشان هم در تلاطمِ تغییراتی قرار می گیرد که در صورت شناخت و آگاهی از این شرایط می توانند از مراحل بحران به سلامت، گذر کنند.
در جامعه ما با شرایطِ سخت اقتصادی که حاکم شده، همراهیِ چندین دستگاه را می طلبد تا بتوانند از وجود کودکانی که به هردلیلی خانواده از پذیرفتنشان امتناع می ورزد حمایت کنند و از ابتدا با آغوش باز این نوزادان را بپذیرند؛ نه اینکه در گوشه ای از خیابان رها شوند تا اگر طعمه حیوان یا دستاویزِ گروهی خاص قرار نگیرند، مورد حمایت واقع شوند.

بی تردید حمایتِ ویژه ای از سوی دولت می طلبد تا جهتِ رسیدگی به این موضوعات به صورت خاص و ویژه وارد عمل شود .

فراموش نکنیم ما در جامعه اسلامی زندگی می کنیم و به پرچمداریِ ولایت فقیه و نگاه ولی عصر بر تمام امور، خرسندیم.
نگذاریم با غفلت از اینگونه صحنه ها عبور کنیم و دیدگانمان به تکرارِ این موضوعات عادت کند.

و جایِ تشکر دارد که با آگاهی و بیداریِ دادستان،و اقدام سریع بهزیستی شهرستان مبارکه حکم به پیگیری موضوع به مراجع ذی‌ صلاح داده شده است و با تاکیدات کودک پس از تحویل تحت مراقب توسط پزشک قرار گرفته و آزمایشات لازم از سلامت صورت پذیرفته و هم اکنون در شیرخوارگاه نرگس تحت مراقبت  میباشد .
با توجه به اینکه شواهدبیانگرتولد نوزاد در  بیمارستان و نه در منزل میباشد و هیچ سابقه ای  از تولدکودک ''در بیمارستان مبارکه وجود ندارد ذره ای از حمایت و پیگیری ما کم نخواهد کرد '' ،بعنوان خادم ملت ایران  از دولت محترم‌میخواهم‌ این نوزادان متعلق به هر نقطه ای از این سرزمین  میباشند تدبیری در کاهش این مشکلات بیاندیشد و درخصوص این کودک عزیز باید بیان کنم  ضمن تاکیدات صورت پذیرفته از آغازین لحظه دریافت این خبر تاسف بار تاکید ویژه به مدیران مربوطه  جهت رسیدگی و پیگیری لازم خصوصا در پیدا نمودن مادر کودک و تحویل به ایشان را با قید حمایت از طرف خیرین را نموده ام که امیدوارم با تدابیری اصولی در اینده ،چون گذشتگان  چه در اصلاح قوانین و چه در اجرای ان و تغذیه مراکز حمایتی دیگربار  موضوعاتِ اینچنینی را در بومِ جامعه مشاهده نکنیم.

▪️در پایان ضمن تاسف از اینگونه اتفاقات که  برازنده دولت اسلامی نیست  و قابل تامل میباشد  بعنوان خادم شهرستانی که میزبان این نوزاد میبوده است از همان ساعت اولیه از همه ظرفیتهای قانونی بهمراه مسئولان ذیربط در شهرستان پیگیری مسئله را آغاز نموده و منتظر معرفی مادر این نوزاد آنهم توسط خود این مادر بجهت سرنوشت  کودک  میباشیم .
برخود لازم میدانم از حس انسان دوستانه مردم عزیز ایران اسلامی خصوصا ابراز همدردی  هنرمند ارجمند  کشورمان اقای رضا صادقی در تامین هزینه زندگی این  کودک برای زندگی  در آغوش مادرش قدردانی نمایم .
زهراسعیدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین