کد خبر: ۶۱۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
رییس جمهوری جدید غنا در متن سخنرانی مراسم سوگند خود دقیقا از کلمات استفاده شده توسط بیل کلینتون و جورج بوش پسر، رییس جمهوران پیشین آمریکا استفاده کرد.
ناطقان:به نوشته روزنامه واشنگتن پست، "نانا آکوفو-آدو"، رییس جمهوری جدید غنا در این سخنرانی نیم ساعته ابتدا از واژه‌هایی که جورج بوش پسر در مراسم سخنرانی ایراد سوگندش در 2001 استفاده کرده بود، بهره برد و گفت: من از شما می‌خواهم تا بجای تماشاچی و نظاره گر، شهروند باشید؛ آنهم شهروندانی مسئولیت پذیر که جامعه و کشور خودتان را بسازید.

وی سپس از مطالب استفاده شده از سوی بیل کلینتون، رییس جمهوری پیشین آمریکا مربوط به 1993 استفاده کرد و گفت: اگرچه چالش‌های ما ترسناک هستند اما ما قدرتمندیم. مردم غنا خستگی ناپذیر، مسئولیت پذیر و امیدوارند. ما باید چشم انداز داشته باشیم.

ایوجین آرهین، مدیر اطلاع رسانی در دفتر ریاست جمهوری غنا در فیس بوک خود از این مساله عذرخواهی کرد و گفت:‌ من بابت این مطالب نوشته شده بدون ارجاع آنها به متن اصلی عذرخواهی می‌کنم. این مساله هرگز عمدی نبوده است.

رییس جمهوری جدید غنا در روز شنبه سوگند خود را ایراد کرد. روز شنبه مردم غنا در میدان استقلال پایتخت این کشور حضور یافتند تا شاهد مراسم سوگند باشند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین