کد خبر: ۶۱۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
پلیس آگاهی راز جنایت در خیابان دماوند تهران را فاش کرد.
ناطقان:در ساعت 12:30 مورخه 13/10/ 1395، از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره فوت مشکوک در بیمارستان امام حسین (ع) به کلانتری 128 تهران نو اعلام شد . 

با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد، جسد متعلق به فردی 35 ساله بنام "جمشید" است که بر اثر اصابت به ناحیه سر فوت نموده است . 


*پرونده در اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ  

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمـد" و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

*تحقیقات در محل وقوع جنایت

با شناسایی محل وقوع جنایت در خیابان دماوند – خیابان اشراق، کارآگاهان اداره دهم به محل اعزام و در همان تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند که این محل خانه ای مجردی و استیجاری است که به مکانی برای تردد افراد سابقه دار و معتاد تبدیل شده و توسط فردی بنام "علی . س" اجاره شده است . 

با انتقال "علی . س" به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، وی در اظهاراتش عنوان داشت که جنایت توسط یکی از دوستان مقتول به نام هادی (35 ساله) انجام شده است . 

"علی . س" در ادامه اظهاراتش گفت: "مقتول ( جمشید ) و قاتل ( هادی ) هر دو نفرشان برای مصرف موادمخدر به خانه ی من تردد داشتند، روز حادثه نیز به واسطه اختلافی که از قبل با یکدیگر داشتند، با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کرده بودند که ناگهان هادی با اسلحه [ کمری ] همراهش ، گلوله ای به سمت جمشید شلیک کرد و پس از آن نیز به سرعت از خانه متواری شد . 


*بررسی سوابق قاتل و مقتول 
 
در ادامه رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان با بررسی سوابق مقتول و قاتل اطلاع پیدا کردند که هر دو نفر آن ها از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت و موادمخدر هستند که بارها دستگیر و روانه زندان شدند . 

بررسی سوابق "هادی . ن" نشان داد که وی دارای یازده فقره سابقه دستگیری به اتهام ارتکاب جرایم مختلف بوده و آخرین بار ، در سال 1394 دستگیر و روانه زندان شده و با تأمین قرار وثیقه در اوایل مهرماه 1395 از زندان آزاد شده است . 

*دستگیری متهم 

با شناسایی محل سکونت متهم پرونده در منطقه افسریه ، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به این محل اعزام و اطلاع پیدا کردند که "هادی . ن" پس از ارتکاب جنایت ، از محل سکونتش متواری شده است . 

تحقیقات جهت دستگیری متهم در دستور کار کارآگاهان قرار داشت تا نهایتا مخفیگاهش در منطقه فشافویه شناسایی و در ساعت 12:00 روز یکشنبه مورخه 19/10/1395 دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد ؛ همزمان با دستگیری متهم ، محل اختفای اسلحه نیز در منزل یکی از دوستان متهم در شهر جدید پردیس شناسایی ، اسلحه کشف و این شخص نیز به اتهام نگهداری اسلحه غیرمجاز دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد . 


*اظهارات متهم 

"هادی" پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی در خصوص انگیزه جنایت به کارآگاهان گفت : "یک روز برای مصرف شیشه به خانه "علی . س" رفته بودم ؛ داخل خانه خوابیده بودم که جمشید بدون اجازه ی من اقدام به برداشتن سوئیچ ماشین پیکان وانتم کرد و در ادامه با آن تصادف شدیدی کرد ؛ خسارت ناشی از تصادف به اندازه ای بود که عملا امکان استفاده از ماشین وجود نداشت ؛ جمشید ابتدا مدعی شد که خسارت ماشین را به صورت کامل پرداخت خواهد کرد اما پس از پرداخت تنها 5/1 میلیون تومان و گذشت مدت کوتاهی از زمان تصادف ، عنوان داشت که حاضر به پرداخت خسارت خودرو نیست و همین موضوع زمینه آغاز درگیری ما دو نفر شد". 

"هادی" در خصوص نحوه تهیه ی سلاح نیز به کارآگاهان گفت : "زمانی که زندان بودم ، یکی از زندانیان هم بند به من گفته بود که اسلحه ای را نزد یکی از دوستانش در منطقه حصارک شهرستان کرج به امانت گذاشته است ؛ چهار روز قبل از ارتکاب جنایت ، اقدام به تهیه سلاح کرده و تصمیم گرفتم تا به هر شکل ممکن پول خسارت ماشین را از جمشید بگیرم". 

متهم در خصوص زمان جنایت نیز به کارآگاهان گفت : " [ روز یکشنبه مورخه 12/10/1395 ] برای مصرف مواد به خانه علی رفته بودم که جمشید نیز آنجا بود ؛ اسلحه داخل کمرم بود و جمشید و علی از آن اطلاع نداشتند ؛  پس از مصرف شیشه ، بار دیگر درخواست پرداخت خسارت از سوی جمشید را مطرح کردم و او اینبار با حالتی طلبکارانه عنوان داشت که پولی پرداخت نخواهد کرد و من نیز هیچ کاری نمی توانم انجام بدهم ؛ ناگهان اسلحه را بیرون کشیده و گلوله ای به سمت او شلیک کردم " .

 سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترم پرونده صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است " . 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین