کد خبر: ۶۱۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸
سخنگوی تشکیلات بسیج مردمی (الحشد الشعبی) تاکید کرد که قبل از آمریکایی ها، 'ابوبکر البغدادی' سرکرده گروه تروریستی داعش را به دام می اندازیم.
ناطقان: 'احمد الاسدی' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت که طبق اطلاعات به دست آمده، ابوبکر البغدادی در منطقه 'البعاج' و 'قیروان' در نزدیکی مرزهای عراق با سوریه مخفی شده است.
وی با اشاره به وجود رقابت بین آمریکایی ها و عراقی ها برای به دام انداختن البغدادی اضافه کرد که نیروهای مسلح عراق و الحشد الشعبی درحال حاضر به صورت هماهنگ برای جمع آوری اطلاعات و دنبال کردن تحرکات 'ابوبکر البغدادی' به منظور به دام انداختن وی همکاری می کنند.
احمد الاسدی در پاسخ این سئوال که آمریکایی ها همانند دیگر سرکرده های تروریسم امثال اسامه بن لادن و ابومصعب الزرقاوی و ابوعمر البغدادی و غیره درصدد قتل ابوبکر البغدادی هستند؟ گفت که ماموریت های محوله به ابوبکر البغدادی برای استکبار جهانی هنوز به اتمام نرسیده است.
وی اضافه کرد به رغم اینکه سرکرده گروه تروریستی داعش، مدتی است که در انظار عمومی نمایان نمی شود و دیگر نوارهای صوتی بیرون نمی دهد، اما معتقدیم که او هنوز زنده است و هنوز بخشی از ماموریت های محوله از سوی استکبار جهانی به او ، به مرحله نهایی نرسیده است.
الاسدی درباره زمان شروع مرحله ششم عملیات الحشدالشعبی در غرب موصل گفت که تمامی تمهیدات لازم اتخاذ شده و بزودی این عملیات در روزهای اندک آینده شروع می شود.
سخنگوی الحشدالشعبی درباره تعداد غیرنظامیان حاضر در شهر تلعفر در حدود 50 کیلومتری غرب موصل ؛ افزود: طبق گزارش ها، چند هزار شهروند هنوز در تلعفر هستند و برخی گزارش ها حاکی است که هنوز ده ها یا صدها تن از زنان ایزدی ربوده شده، در این شهر، در اختیار گروه تروریستی داعش هستند.
وی تاکید کرد که در صورت آزادی تلعفر، این امر می تواند بطور مثبتی جنگ موصل را فیصله دهد زیرا گروه تروریستی داعش در موصل کاملا قدرت مقابله را از دست داده است.
به گزارش ایرنا، برخی منابع معتقدند که عراقی ها نسبت به نیات آمریکایی ها درقبال رهبر گروه تروریستی داعش تردیدهای زیادی دارند و این احتمال را می دهند که سناریوی بن لادن یا ابومعصب الزرقاوی برای ابوبکر البغدادی هم تکرار شود.
می گویند، یکی از دلایل اینکه آمریکایی ها رهبران تروریست در منطقه را به جای دستگیری به قتل می رسانند، این است که این افراد مانند جعبه سیاهی هستند که تمامی اسرار مربوط به برنامه ها و راهبردهای امنیتی آمریکا را در منطقه با خود حمل می کنند، از همین رو عراقی ها تلاش دارند تا زودتر به این جعبه سیاه برسند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین