کد خبر: ۶۱۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
مقامات ارشد وزارت دفاع روسیه ضمن انتقاد از اظهارات اخیر «اشتون کارتر» تأکید کردند اثرگذاری ائتلاف به سرکردگی آمریکا در مبارزات علیه تروریسم در سوریه حتی «از صفر هم کمتر» بوده است.
ناطقان: «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه ضمن انتقاد از اظهارات اخیر همتای آمریکایی خود تأکید کرد، واشنگتن بهتر است دقت بیشتری در ارزیابی‌های خود باشد.

بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، شویگو در دیدار روز سه‌شنبه با مقامات وزارت دفاع روسیه گفت: «روز گذشته من سخنرانی یکی از همتایان خارجی خود را شنیدم... وی گفته بود که مشارکت روسیه در مبارزه با تروریسم در سوریه و منطقه تقریبا صفر بوده است. برداشت من این است که همتای من حتما کشور دیگری را جای روسیه اشتباه گرفته است و باید بیشتر مراقب اظهارنظرهایش باشد.»

بر اساس این گزارش، «اشتون کارتر»‌ وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه «ان بی سی» گفته بود که روسیه هیچ اقدامی در مبارزه با تروریست‌های داعش در سوریه انجام نداده است.

وزیر دفاع روسیه با رد این اظهارات تأکید کرد که نیروهای هوایی روسیه در سوریه مأموریت خود را تمام و کمال اجرا کرده‌اند در حالی که نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا تنها موفق شدند «اوضاع را بدتر کنند».

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات نظامی روسیه روز سه‌شنبه ضمن انتقاد از عملکرد نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در سوریه اعلام کردند که اثرگذاری واشنگن در مبارزات علیه تروریسم در سوریه «حتی از صفر هم کمتر» بوده است.

«والری گراسیموف» رئیس ستاد کل ارتش روسیه اعلام کرد، مشارکت روسیه در این کشور جنگ‌زده از سپتامبر 2015 میلادی تا کنون، مسیر مبارزه با تروریسم در سوریه را تغییر داده است.

وی با اشاره به عملیات موفقیت‌آمیز نیروهای روسیه در سوریه با انجام حدود 71 هزار مأموریت پروازی علیه مواضع تروریست‌ها تأکید کرد: اما همکاران ما در  ائتلاف ضدتروریسم به رهبری آمریکا نه تنها تعداد مأموریت‌های پروازی کمتری علیه مواضع تروریست‌ها داشتند بلکه دستاورد این مأموریت‌ها نیز بسیار اندک بوده است».

وزیر دفاع روسیه تصریح کرد، ائتلاف غرب به رهبری آمریکا در سوریه عملا هیچ اثرگذاری مثبتی نداشته است.

وی افزود: «تا جایی که ما به کمک‌های نیروهای ائتلاف نیازمند بودیم، اثرگذاری آنها حتی از صفر هم کمتر بود و من متأسفم که باید بگویم شاهد چنین حمایتی نبودیم و همین مسئله نیز باعث شد تا ما تمام انرژی خود را در سوریه به کار بگیریم».

گراسیموف در بخش دیگری از اظهاراتش تأکید کرد، حملات نیروهای ائتلاف هرگز «نتیجه چندان قابل توجهی» نداشت و حتی این سری عملیات در سوریه شمار قابل توجهی تلفات غیرنظامی و همچنین تلفات در میان نیروهای ارتش سوریه را به دنبال داشته است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین