کد خبر: ۶۱۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
رییس اتحادیه گزسازان شهر بلداجی گفت: گز بلداجی به دلیل طعم، مرغوبیت و کیفیت بالا از معروف‌ترین گزها در ایران شناخته شد.
ناطقان:  مهران ترکیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: از ابتدای سال تا کنون سه هزار تن گز در کارگاه‌های تولیدی شهر بلداجی تولید شده است.

وی گز بلداجی را از معروف‌ترین گزهای تولیدی ایران دانست و گفت: گز بلداجی به دلیل کیفیت و  مرغوب به کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه، افغانستان، پاکستان و عراق نیز صادر می‌شود.

ترکیان با اشاره به این‌که شهر بلداجی مشهور به پایتخت گز ایران است، تصریح کرد: چهار نوع گز آردی، لقمه‌ای، مغز پسته‌ای و مغز بادامی در کارگاه‌های گزسازی این شهر تولید می‌شود.

وی از فعالیت 100 کارگاه گزسازی در شهر بلداجی خبر داد و گفت: فعالیت این کارگاه‌ها زمینه اشتغال چهارهزار نفر را فراهم کرده است.

ترکیان افزود: امسال تولید گز به علت تورم و قدرت خرید پایین مردم نسبت به سال گذشته کمتر بوده است.

وی عدم حمایت دولت، نوسانات قیمت، کمبود نقدینگی و تسهیلات را از جمله مشکلات این اتحادیه برشمرد و گفت: قطعاً با حمایت دولت از تولید، تولیدات گز بلداجی نیز افزایش خواهد یافت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال نیز 300 هزار کیلوگرم گز توسط کارگاه‌های شهر بلداجی تولید شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین