کد خبر: ۶۱۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به بیان ابعاد شخصیتی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی پرداخت.
ناطقان: علی‌اکبر ولایتی که شامگاه چهارشنبه در برنامه این شب‌ها صحبت می‌کرد، اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خود یک «امیرکبیر» بلکه بالاتر از آن بود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع در مورد برخی اختلاف نظرها بین مقام معظم رهبری و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی،‌ خاطرنشان کرد: ایشان مصلحت ملی و انقلاب را برتر از هر چیز دیگر می‌دانستند، حتی اگر علیه نظر ایشان باشد. ایشان (آیت‌الله هاشمی رفسنجانی) این شجاعت را داشتند که نظرشان را می‌گفتند اما اگر به جایی می‌رسید که باید نظر خودشان را بازگو کنند یا نظر مقام معظم رهبری  را، نظر مقام معظم رهبری را ترجیح می‌دادند.

وی ادامه داد: در زمان امام هم همینطور شد. بارها ایشان در رابطه با مسئله جنگ با امام صحبت کردند. اگر قبول می‌کردند که هیچ ولی اگر قبول نمی‌کردند تبعیت می‌کردند. این نکته مهمی است. ایشان (آیت‌الله هاشمی رفسنجانی) در این اواخر در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید بر تبعیت‌شان داشتند از نظرات مقام معظم رهبری و ایشان را رکن رکین این نظام می‌دانستند که این نظام حول این محور زنده است و این خیمه بر روی این تیرک بنا شده است. اگر این تیرک را بکشیم، خیمه‌ای دیگر باقی نمی‌ماند و از صمیم دل به این موضوع اعتقاد داشتند.

ولایتی خاطرنشان کرد: در دوره‌ای که امام از دنیا رفتند، بسیاری از ناظرین بدخواه در دنیا مثل غربی‌ها، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها همچنین صهونیست‌ها که دلشان نمی‌خواهد چنین نظام پابرجا و مقتدری باشد، آرزو داشتند پس از فوت حضرت امام اوضاع ایران به‌هم بریزد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین