کد خبر: ۶۲۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۰
رئیس کمیته مطالعات و پایش سیاست‌های جمعیتی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سال‌ها بود که نرخ رشد زاد و ولد در ایران مثبت بود، اما امسال این نرخ منفی شد.
ناطقان: محمدجواد محمودی عصر امروز در دومین جلسه شورای راهبردی جمعیت که در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، با اشاره به ضرورت تشکیل این شورا اظهار کرد: باید تشکیل شورای راهبردی جمعیت را به فال نیک گرفت، البته نباید در این خصوص خودمان را به بخش دولتی وابسته کنیم.

وی ادامه داد: پیش‌بینی کردیم که نرخ رشد جمعیت کشور در آینده صعودی نباشد و امسال نیز با کاهش نرخ رشد زاد و ولد در کشور مواجه شدیم. سال‌ها بود که نرخ رشد زاد و ولد در ایران مثبت بود، اما امسال این نرخ منفی شد و این یک اتفاق نبود و پیش از این وقوع آن را پیش‌بینی کرده بودیم.

رئیس کمیته مطالعات و پایش سیاست‌های جمعیتی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اکنون نرخ رشد جمعیت در کشورمان 1.29 است و در آینده هم نه تنها افزایش نرخ رشد جمعیت را نداریم، بلکه شاهد کاهش نرخ رشد جمعیت در کشورمان خواهیم بود.

محمودی با اشاره به ادامه کاهش نرخ رشد جمعیت در ایران اظهار کرد: این نرخ کاهش پیدا خواهد کرد، مگر اینکه سیاست‌های جمعیتی را در کشورمان تغییر بدهیم، همچنی مرکز پژوهش‌های مجلس توجه زیادی به مسأله جمعیت نداشته و چندان هم در برنامه ششم توسعه به این مسأله پرداخته نشده است و تاکنون در تبیین بحث‌های جمعیتی در جامعه موفق نبودیم.

وی ادامه داد: یکی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب این بود که از ظرفیت حوزه علمیه برای تبیین بحث جمعیت در جامعه استفاده کنیم، البته اگر این موضوع برای نخبگان حوزه تبیین نشود، در این زمینه موفق نخواهیم شد، همچنین مبلغان حوزه تا زمانی که خودشان مسأله جمعیت را درک نکنند، نمی‌توانند این مسأله را در میان مردم تبلیغ کنند.

رئیس کمیته مطالعات و پایش سیاست‌های جمعیتی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: آثار منتشرشده در خصوص مسأله جمعیت باید در حوزه‌ها پخش شود و در دسترس طلاب قرار بگیرد. نباید به صورت سطحی با بحث جمعیت برخورد کنیم و پرداختن به مسأله جمعیت در دروس خارج حوزه علمیه قم مهم است.
برچسب ها: آمار زاد و ولد
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین