کد خبر: ۶۲۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران از دستگیری سارق سابقه دار مسافران اتوبوس‌های بی آرتی خبر داد و از مالباختگان خواست که برای شکایت از وی به پلیس مراجعه کنند.
ناطقان:در ساعت 10 صبح روز چهاردهم دی ماه امسال سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت با مراجعه به مأمورین کلانتری 115 رازی به آنها اعلام کرد که یک سارق جیب بر، به عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودرو پراید شده و در حال فرار است که با راهنمایی این فرد، مأموران کلانتری پس از متوقف کردن خودرو پراید اقدام به دستگیری سرنشین آن کردند.

دزد

همزمان با دستگیری این فرد چند تن از مسافران اتوبوس بی آرتی خط خاوران ـ آزادی نیز به مأموران کلانتری 115 رازی مراجعه کرده و ضمن شناسایی سارق ادعا کردند که اموال آنها شامل گوشی تلفن همراه و محتویات کیف‌های دستی شان توسط این فرد مورد سرقت قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جیب بری و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 11 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و راننده موتورسیکلت به عنوان شاهد صحنه فرار متهم، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در حال تردد با موتور بودم که متوجه شدم عده‌ای از مسافران اتوبوسBRT فردی را تعقیب می کنند، این فرد در حین فرار اقدام به رها کردن یک کیف دستی کرد تا شاید مردم او را تعقیب نکنند و زمانیکه به من رسید از من خواست تا او را از آنجا دور کنم اما من که متوجه هویت او به عنوان سارق شده بودم، دستش را گرفتم تا مانع فرارش شوم اما او پس از فرار از دست من، سوار یک دستگاه خودرو پراید عبوری شد و پا به فرار گذاشت که من به تعقیب پراید رفتم و کمی جلوتر از ایستگاه چهار راه شاپور با مشاهده گشت پلیس ، موضوع را به مأموران اطلاع داده و آنها نیز با تعقیب خودرو مذکور موفق به دستگیری سارق شدند.
با بررسی سوابق متهم به نام حسن . ف 56 ساله مشخص شد که او یکی از مجرمان سابقه دار و حرفه‌ای در زمینه سرقت به شیوه جیب بری است که از سال 1386 تاکنون، بارها دستگیر و روانه زندان شده است.
در بررسی پرونده سرقت‌های مشابه به شیوه جیب بری، تعداد دیگری از شکات و مالباختگان که دقیقا به همین شیوه و شگرد در اتوبوس‌های BRT محتویات کیف و گوشی تلفن همراه شان سرقت شده بود مورد شناسایی قرار گرفتند و پس از حضور در پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ موفق به شناسایی متهم شدند.
بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده و به منظور شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهم و به ویژه شناسایی شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس پرونده صادر شده است.


وی از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده‌اند خواست تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان حر ، انتهای خیابان 12 فروردین مراجعه کنند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین