کد خبر: ۶۲۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۲
سید حسن خمینی:
یادگار امام با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرامش به توصیف برگزاری مراسم هفتمین روز درگذشت آیت‌الله هاشمی در حرم امام (ره) پرداخت.
ناطقان: متن کامل یادداشت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی به شرح زیر است:

«سال‌ها پیش از شاعر توانمند معاصر (که قریحه طنزپردازانه‌اش در مکتب مرحوم گل آقا پرورش یافته بود و متأسفانه تازگی‌ها از او خبر ندارم) شعری خواندم؛ این بیت خوش‌ساختش در ذهنم نشسته است که امروز به جهتی که خواهم گفت، وصف حال ما شده بود. می‌سراید:

در جمع ارباب هستی، هر جا نشستی نشستی/ بنشین برادر که اینجا پایین و بالا ندارد

این بیت حکایت امروز ما و جلسه کم‌نظیر و پر ازدحامی بود که به مناسبت شب هفت عزیز از دست رفته‌مان حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد.

سال‌ها بود که چنین تراکمی را در جلسه‌ای ندیده بودم. رییس و مرؤوس هم نداشت. همه روی پای هم نشسته بودند. شاید هر جای دیگری و مناسبت دیگری بود، باعث دلخوری می‌شد اما احساس کردم همه از این وضعیت راضی‌اند؛ چرا که این ازدحام و تراکم اگر چه نظم و حفاظت و مناسبات را به هم ریخته بود اما همین که نمایانگر پیوند مردم و مسئولین با یکی از خالص‌ترین یاران امام شده بود، جان‌ها را نمی‌آزرد. حلاوت نتیجه، مرارت استنتاج را می‌زدود.

من به نوبه خود شرمنده همه کسانی شدم که در تنگنای جا و درازنای مسیر گرفتار شده بودند ولی می‌دانم که همه از آن چه به چشم می‌دیدیم راضی بودیم. از تشریفات باطلی که مرسوم شده، کمتر خبری بود و همگان نظمی آگاهانه را در تراکمی بی‌نظیر فراهم می‌آوردند.

امروز حرم امام میزبان جمعیت کثیری بود که صحنه با شکوه و با روحی را رقم زدند و مطمئنم روح امام و یادگار امام و یار امام رحمت‌الله علیهم اجمعین را شاد کردند. اجرهم عندالله»
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین