کد خبر: ۶۲۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
علائم این بیماری شامل سرفه، اسهال، تب، عطسه، بی قراری، گلودرد و دردهای عضلانی است و معمولا درمان آن بسیار سخت تر از آنفلوآنزای انسانی است.
ناطقان:آنفلوآنزای پرنده ای در اثر ویروس H5N1 و از طریق پرندگان به انسان منتقل می شود.

علائم این بیماری شامل سرفه، اسهال، تب، عطسه، بی قراری، گلودرد و دردهای عضلانی است و معمولا درمان آن بسیار سخت تر از آنفلوآنزای انسانی است.

براساس آمارها این ویروس باعث مرگ بیش از 65 درصد از مبتلایان می شود و نخستین بار در سال 1997 در کشور هنگ کنگ مشاهده شده است.

کارشناسان توصیه می کنند برای ایمنی بدن و جلوگیری از ابتلا به این بیماری مرگبار  افراد از دست زدن به پرنده های غیر خانگی اجتناب کنند، دست زدن بدون دستکش به فضولات پرنده  ها نیز می تواند باعث ابتلا به این بیماری شود.

متخصصان براین اساس توصیه می کنند افراد از رفتن به کشورهایی که در آنها این بیماری حالت اپیدمی دارد اجتناب کنند، همچنین چنانچه در محلی حضور داشتند که بیش از 4 جسد پرنده وجود داشت سریعا آنجا را ترک کنند زیرا به احتمال زیاد ویروس باعث مرگ پرنده ها شده و احتمال ابتلا به انسان حتی از طریق تنفس نیز وجود دارد.

از جمله دیگر اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری می توان شستشوی دقیق مرغ و تخم مرغ را نام برد، شستن دستها قبل و بعد از دست زدن به گوشت ،تخم مرغ ومرغ نیز می تواند در پیشگیری از سرایت بیماری به انسان بسیار مفید باشد.

از جمله اقدامات دیگر پختن مواد غذایی ماکیان به مقدار کافی است زیرا باعث کشته شدن ویروس می شود، تخم مرغ را نیز باید به طور کامل پخته و سپس مصرف کرد، خوردن تخم مرغ عسلی می تواند در موارد نادر باعث ابتلا به این بیماری شود.

قدرت این ویروس به حدی است که حتی تا 10 روز می تواند در بدن جنازه مرغ یا ترشحات بزاق یا بینی زنده بماند به همین دلیل از دست زدن به حیوانات بیمار یا مرده جدا پرهیز کنید.

درمان این بیماری معمولا از طریق مصرف آنتی بیوتیک های قوی انجام می شود و بهترین زمان تا قبل از 48 ساعت از زمان شروع علائم است، تشخیص بیماری از طریق آزمون های مختلف انجام می شود و در صورت تاخیر در درمان می تواند باعث سمی شدن خون، قانقاریا، تنگی نفس، نارسایی حاد ریوی، از کار افتادن ارگان های بدن و ذات الریه شود.

کارشناسان از کشورهای مختلف جهان در تلاش هستند تا در آینده راه حل قطعی برای مقابله با این ویروس مرگبار پیدا کنند.

منبع:healthline
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین