کد خبر: ۶۲۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
یک کارشناس در امور گروه‌های افراطی فاش کرد، داعش در موصل به دنبال گدایی کردن پول از حامیان خود در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس است.
ناطقان:دکتر عمر بدر الدین، کارشناس امور گروه‌های تندرو گفت که داعش در موصل از هر راهی تلاش می‌کند تا از سقوط زودهنگام ممانعت کند و به این منظور سرکرده‌ داعش فرستادگانی را به چند کشور عربی و چند کشور عرب حوزه خلیج فارس فرستاده است تا از آنها برای خرید سلاح درخواست کمک مالی کند. این اقدام پس از آن صورت گرفته است که تعداد زیادی از تسلیحات خود را در جریان درگیری‌های اخیر از دست داده است.

بدر الدین در مصاحبه با اسپوتنیک افزود، منابع ویژه در داخل موصل به وی گفتند که ابوبکر بغدادی طرحی را تدوین کرده است تا با برخی از حامیان مالی جهت خرید سلاح در تماس باشد چراکه در حملات اخیر، بخش گسترده‌ای از زرادخانه سلاح داعش از بین رفته است و نیروهای عراقی نیز داعشی‌ها را مجبور کرده‌اند تا از برخی محله‌ها بدون اینکه سلاح‌هایشان را با خود ببرند،‌ خارج شوند.

این کارشناس تصریح کرد که پس از فرار تعداد زیادی از نیروهای داعش، این گروه در حال حاضر برای منسجم کردن نیروهایش تلاش می‌کند.

وی تاکید کرد که اگر داعش از کسب حمایت مالی حامیانش در برخی از کشورهای عربی عاجز بماند، عملیات آزادسازی شهر موصل بیش از دو هفته طول نخواهد کشید. اما اگر سلاح را به دست آورد، شرایط فرق خواهد کرد اما داعشی‌ها در نهایت سقوط خواهند کرد.

این کارشناس تصریح کرد که ابو بکر بغدادی در حال حاضر از حامیانش  پول گدایی می‌کند چراکه بمب گذاری کردن غرب موصل را در سر دارد تا اینگونه القا کند که بمب‌های زیادی را در اختیار دارد که با آنها با ارتش عراق مقابله خواهد کرد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین