کد خبر: ۶۲۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
رحلت غیرمنتظره آیت الله هاشمی رفسنجانی یار امام و رهبری باعث شد تا احزاب و گروه های سیاسی نیز در کنار سایر اقشار مردمی به عزا بنشینند و همراه با مردم با حضور در مراسم باشکوه تشییع پیکر با آن مرد تاریخ ساز سیاست ایران خداحافاظی کنند.
ناطقان: وداع با رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام علاوه بر مردم برای تمامی احزاب و گروه هایی سیاسی سخت بود تا جایی که هم موافقان و هم مخالفان جز خوبی این مرد اعتدالگرا در فضای سیاسی کشور چیز دیگری به زبان نیاوردند.
شورای مرکزی خانه احزاب عصر روز گذشته(دوشنبه) در نشستی که با حضور علی اصغر احمدی معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد تصمیم گرفتند همایش خانه احزاب در روز هفتم بهمن ماه با عنوان یادمان مرحوم هاشمی رفسنجانی و با شعار اقتصاد مقاومتی و احزاب برگزار شود که محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی و عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور سخنرانان این نشست خواهند بود.
حسین کاشفی عضو شورای مرکزی خانه احزاب در این نشست پیشنهاد کرد که نمایندگان احزاب اصلاح‌ طلب، اصولگرا و معتدل دور هم جمع شوند و درباره فساد و چگونگی ریشه‌ کن کردن آن در جامعه تصمیم‌ گیری کند.
مرتضوی کیاسری دیگر عضو شورای مرکزی خانه احزاب نیز در این نشست از معاون سیاسی وزیر کشور خواست که میز احزاب در ستاد انتخابات مستقر شود چرا که احزاب نیز برخی مسایل و خط قرمزها را نیز مدنظر قرار خواهند داد.
هرچند فعالیت های انتخاباتی احزاب با انتشار خبر رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی کمی متوقف شد اما بلافاصله پس از برگزاری هفتمین روز درگذشت این یار امام و رهبری موج جدیدی از فعالیت های انتخاباتی احزاب آغاز شده است.
در اردوگاه اصولگرایان خبر از محوریت قرار گرفتن جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای انتخابات سال 1396 به گوش رسید که مرضیه وحید دستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در نشست خبری خود با خبرنگاران با تایید این خبر گفت: مجمع عمومی ملی این جبهه هفتم بهمن ماه سال جاری با حضور دو هزار نفر از مجامع استانی برگزار می شود که 500 نفر آنان نماینده اصناف مختلف خواهند بود.
وی همچنین بر این نکته تاکید کرد که هیچکدام از اعضای هیات موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نام نویسی نمی کنند و ما به دنبال آن هستیم تا با اجماع به یک نامزد واحد برسیم و تلاش کنیم تا او در انتخابات پیروز شود.
این در حالی است که پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشستی خبری مدعی شد که اصولگرایان قصد معرفی مرضیه وحید دستجردی را به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری دارند و از این حضور استقبال کرد.
به اعتقاد او اصولگرایان گزینه قدرتمندی در اختیار ندارند لذا سعی آنان این است که با راه‌ اندازی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اقدامات انتخاباتی خود را ساماندهی کنند.
سلحشوری بیان کرد: فارغ از مسایل جناحی، خانم دستجردی که نخستین زن وزیر در جمهوری اسلامی بوده و سابقه مدیریتی قابل‌ قبولی دارد، می ‌تواند وارد رقابت انتخاباتی شوند، هر چند که یک سیاستمدار اصولگرا است، اما مواضع خوبی در حوزه زنان داشته و در مباحث سیاسی نیز ایستادگی بسیار خوبی در مقابل احمدی‌ نژاد داشته است.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: البته خانم دستجردی کاریزمای لازم برای موفقیت در انتخابات ریاست‌ جمهوری را ندارد اما با توجه به اینکه اصولگرایان برای معرفی رقیب جدی مقابل روحانی با مشکل جدی رو به رو هستند، دستجردی می‌ تواند با روحانی به‌ عنوان تنها نامزد اصلاح‌ طلبان رقابت کند.
فعالیت انتخاباتی اصولگرایان و اصلاح طلبان این روزها با جدیت هر چه بیشتر دنبال می شود با این تفاوت که اصولگرایان بر انتخابات ریاست جمهوری و اصلاح طلبان بر انتخابات شوراهای اسلامی تمرکز کرده اند.
سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت با توجه به حضور مهدی چمران در هیات موسس جبهه برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر نیز برنامه داریم و نمی ‌توان اهمیت شورای اسلامی شهر را نادیده گرفت اما این مساله در حاشیه برنامه انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.
همچنین حسین کمالی رییس کارگروه تدوین و برنامه ‌ریزی شورای عالی سیاست‌ گذاری اصلاح‌ طلبان درباره آخرین فعالیت ‌های این شورا گفت: در کارگروه تدوین و برنامه ‌ریزی شاخص‌ های گزینش نامزدها برای انتخابات شورای شهر تعیین شد و به سمع و نظر اعضای شورا رسید.
وی ادامه داد: مقرر شد که اعضا نظرات و اصلاحاتی که دارند را اعمال و در جلسه ‌ای که در هفته آینده قرار است برگزار شود، مطرح کنند. بر اساس شاخص‌ های نهایی، گزینش نامزدها صورت می ‌گیرد.
کمالی در پاسخ به این سوال که برخی مدعی شده‌ اند محسن هاشمی به عنوان سرلیست تهران در لیست از سوی اصلاح ‌طلبان انتخاب شده است، عنوان کرد: تاکنون شخصی برای شورای شهر انتخاب و تعیین نشده که بخواهیم لیستی را تهیه کنیم و برای آن سرلیستی قرار دهیم.
وی خاطرنشان کرد: تا این لحظه شورای عالی سیاست‌ گذرای با فردی گفت ‌و گو نکرده است اما این احتمال وجود دارد خود افراد به صورت پراکنده با یکدیگر صحبتی داشته باشند و این بدین معنا نیست که شورای عالی سیاست‌ گذرای با او وارد مذاکره شده باشد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین