کد خبر: ۶۲۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
پیکر زنده‌یاد رکن‌الدین خسروی برای خاکسپاری به ایران منتقل می‌شود.
ناطقان:سهراب سلیمی درباره وضعیت مراسم خاکسپاری رکن‌الدین خسروی که دو روز قبل در لندن درگذشت و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده است، گفت:‌ طی تماسی که با همسر آقای خسروی داشتم، اطلاع یافتم که خانواده این مرحوم به این جمع‌بندی رسیده‌اند که با توجه به علاقه‌مندی رکن‌الدین خسروی، پیکر ایشان به ایران منتقل خواهد شد. در این راستا هماهنگی‌ها و ارتباطاتی با معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز خانه تئاتر صورت گرفته و قرار بر این است که تشریفات از طریق سفارت ایران در لندن پیگیری شود.

به گزارش ایسنا، او افزود: به این ترتیب باید منتظر باشیم تا ببینیم تشریفات اداری و پیگیری‌ها در لندن در چه زمانی انجام می‌شود تا بعد ما هم در اینجا برای مراسم تشییع و خاکسپاری برنامه‌ریزی لازم را انجام دهیم.

 رکن‌الدین خسروی یکی از کارگردانان قدیمی و هنرمندان تأثیرگذار در تئاتر ایران، ۲۶ دی‌ماه در لندن درگذشت.

این کارگردان ایرانی مقیم لندن بود که در سال‌های فعالیتش نمایش‌هایی همچون«آنتیگون»، «پایان بازی»، «لبخند باشکوه آقای گیل»، «زیتون»، «ژاندارک»، «سی زوئه بانسی مرده است»، «گوشه نشینان آلتونا»، «باغ آلبالو» و «دشمن مردم» را به صحنه برد.

او متولد ۱۳۱۱ در تهران و فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای دراماتیک است که در لندن دکتری تئاتر گرفت و از نیمه‌های دهه‌ی ۷۰ مقیم لندن شد.

سال ۱۳۸۹ مراسم بزرگداشت رکن‌الدین خسروی کارگردان تئاتر با رونمایی از تمبر این هنرمند، اهدای مدالیوم خانه تئاتر، اجرای قطعات کوتاهی از آثارش توسط انجمن بازیگران خانه تئاتر برگزار شد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین