کد خبر: ۶۲۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) از نصب 450 هزار کنتور هوشمند با هدف الکترونیکی شدن کارها تا پایان امسال خبر داد.
ناطقان: «آرش کردی» روز سه شنبه در نشست بررسی نقش دولت الکترونیک در بخش انرژی که در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، افزود: این کار با هدف اجرای طرح فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی (فهام) در وزارت نیرو دنبال می شود.
وی گفت: تمامی صنایع بزرگ کشور در این طرح از کنتورهای هوشمند برخوردار می شوند و صنایع کوچکتر در مراحل بعد قرار می گیرند.
کردی از برق دار شدن 50 هزار روستای کشور تا پایان سال 95 خبر داد و افزود: روستاهای با 20 نفر جمعیت تا پایان سال به شبکه سراسری متصل می شوند.
مدیرعامل شرکت توانیر تعداد مشترکان برق کشور را 33 میلیون نفر ذکر کرد و خاطرنشان ساخت: سالانه یک میلیون و 200 هزار مشترک جدید به این تعداد افزوده می شود.
وی تعداد صنایع بزرگ کشور که از شبکه برق استفاده می کنند را 327 هزار واحد با مصرف 19 میلیون و 483 کیلووات ساعت اعلام کرد و گفت: 220 هزار صنایع کوچک نیز با مصرف 18 میلیون و 294 کیلووات ساعت به شبکه سراسری برق متصل هستند که هوشمندسازی کنتورها می تواند میزان مصرف این صنایع را به درستی مدیریت کند.
کردی از ارسال روزانه 800 هزار صورت حساب برای 33 میلیون مشترک شبکه برق سراسری کشور خبر داد و اضافه کرد: 300 هزار دفتر پیشخوان خدمات الکترونیک این خدمت را برای وزارت نیرو ارایه می دهند.
این مقام مسوول صنعت برق ایران، ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیک در وزارت نیرو را هدف نهایی اقدام های این مجموعه برای الکترونیکی شدن امور برشمرد.
وی گفت: فراسامانه خدمات یکپارچه مشترکان شرکت های توزیع برق در دهه فجر امسال بهره برداری می شود.
کردی اهداف این فراسامانه را ایجاد یک بانک اطلاعاتی در بخش مشترکان، نظارت و کنترل در زمان هزینه و نوع خدمت و در نهایت رضایت مشترکان دانست و یادآور شد: سامانه الکترونیکی شکایت مشترکان که پیشتر راه اندازی شده است، به شکل برخط به شکایت های مردمی رسیدگی و نتیجه را به فرد شاکی منعکس می کند.
مدیرعامل توانیر از تلاش وزارت نیرو برای هوشمندسازی کنتورهای آب نصب شده روی چاه ها خبر داد و گفت: هوشمند شدن این کنتورها مدیریت مصرف آب را ممکن می کند.
وی با یادآوری نصب 18 هزار کیلومتر شبکه فیبرنوری در کشور به همت صنعت برق، اظهار داشت: مدرن ترین و کامل ترین مرکز کنترل برق کشور (دیسپاجینگ) تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.
کردی پیشنهاد داد: ظرفیت شبکه های انتقال فشارقوی صنعت برق برای انتقال اطلاعات استفاده شود.
طرح فهام با هدف ایجاد شبکه هوشمند انرژی و به عنوان سیستم اندازه گیری هوشمند مصرف انرژی طراحی و اجرا شده است؛ در این طرح برای یک میلیون مشترک برق در 6 استان کشور کنتور هوشمند نصب می شود که اجرای آن به 60 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین