کد خبر: ۶۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
"توبیاس الوود" معاون خاورمیانه و آفریقای وزیر خارجه انگلیس طی سفر یک روزه به تهران با مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار کرد.
ناطقان: در این ملاقات درخصوص روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو بعمل آمد.

در این دیدار، تخت روانچی نسبت به مواضع اخیر برخی از مقامات بریتانیایی نسبت به جمهوری اسلامی ایران انتقاد و این گونه موضع‌گیری‌ها را برخلاف روند توسعه روابط دو کشور در چارچوب تفاهمات قبلی دانست.

وی تاکید کرد: هرگونه پیشرفت در روابط باید در چارچوب منافع دوجانبه و براساس احترام متقابل باشد.

وی همچنین خواستار اجرای دقیق  تعهدات به عمل آمده در چارچوب برجام توسط همه کشورهای عضو ١+٥ شد.

طرف انگلیسی نیز در این دیدار سیاست کشور متبوع خود نسبت به توسعه روابط با ایران و تعهد لندن بر اجرای کامل  برجام را مورد تاکید مجدد قرار داد و افزود: کشورش تلاش می‌کند موانع موجود در توسعه روابط دو کشور مرتفع و درجهت رفع سوءبرداشت‌ها عمل کند.

در این دیدار طرفین ابراز امیدواری کردند زمینه‌های لازم و مناسب برای گسترش همکاری‌های متقابل اقتصادی در بخش‌های مختلف را فراهم کنند. همچنین توافق کردند پیرامون مسایل کنسولی و تسهیل صدور روادید در نشست آتی کنسولی دو کشور در لندن بحث و تبادل نظر شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین