کد خبر: ۶۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
کلر و سدیم ۲ ماده های هستند که نمک را بوجود می آورند.نمک از مهم ترین املاح ها در سر سفره های مردم است و در برخی خوراکی ها هم مورد استفاده قرار میگیرد.
ناطقان:کلر و سدیم 2 ماده های هستند که نمک را بوجود می آورند.نمک از مهم ترین املاح ها در سر سفره های مردم است و در برخی خوراکی ها هم مورد استفاده قرار میگیرد.نمک در دریا بسیار فراوان است و انسان ها میتوانند از طریق دریاها نمک کل جهان را برداشت نمایند اما باید گفته شود که نمک یکی از مضرترین ها برای انسان میباشد.

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که مصرف زیاد نمک (سدیم) بر حافظه و عملکرد ذهن اثر منفی دارد.

برای انجام این مطالعه رژیم غذایی 1262 فرد بین سنین 67 تا 84 سال مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد در افرادی که دریافت سدیم بالا می‌باشد، عملکرد شناختی و قدرت حافظه ضعیف‌تر از سایر افراد می‌باشد.این یافته‌ها به ویژه برای سالمندان حائز اهمیت است زیرا به طور طبیعی با افزایش سن توانایی ادراک و شناخت به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می‌یابد.

پیروی از الگوی تغذیه ای صحیح و پرهیز از مصرف زیاد سدیم در این گروه سنی موجب بهبود عملکرد مغز و پیشگیری از فقدان حافظه و شناخت می‌شود.این اولین مطالعه‌ای است که نقش سدیم بر حافظه را مورد بررسی قرار داده است. این محققان به همه افراد به ویژه سالمندان توصیه می‌کنند از مصرف زیاد نمک، کنسروها و غذاهای فرآوری شده دوری کنند.

منبع: افتاب
برچسب ها: نمک ، سدیک ، رژیم غذایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین