کد خبر: ۶۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
مدیرکل راه‌آهن کرمان گفت: 25 تا 30 درصد به حجم قطارهای مسافری کرمان اضافه کرده‌ایم و اگر بحث ترافیک خطوط مرکزی حل شود، قطار «کرمان - اصفهان» در سال آینده راه‌اندازی می‌شود.
ناطقان:«سیدرضا سادات حسینی» صبح امروز(پنج‌شنبه 30 دی‌ماه) در نشست مجمع نمایندگان استان کرمان اظهار کرد: 600 کیلومتر طول خطوط راه آهن کرمان است که ظرفیت‌های خالی وجود دارد و برای استفاده از این ظرفیت‌ها باید بستر آماده شود.

وی با اشاره به این‌که بخشی از بار استان، از طریق راه آهن هرمزگان حمل می‌شود، افزود: اصلی‌ترین کار ما، آماده‌سازی بستر برای حمل و نقل ریلی است که شامل بازسازی خطوط فرسوده می‌شود، چون عمر خطوط به 40 تا 50 سال می‌رسد.

سادات‌حسینی تصریح کرد: برای ایجاد 57 کیلومتر خط ریلی جدید و حمل بار و انتقال بار از جاده به ریل قرارداد بسته‌ایم که متعلق به میدکو و حمل بار از معادن به کارخانجات است.

وی خاطرنشان کرد: کوشیده‌ایم که در ایجاد این خط جدید از ریل دست دوم استفاده نکنیم و ریل نو در استان در حال تخلیه است.

مدیرکل راه‌آهن کرمان گفت: قطارهای مسافری را از لحاظ کیفیت ارتقاء داده‌ایم و با تغییر ساعت‌ها ضریب اشغال قطارها افزایش یافته است.

وی افزود: بین کرمان، فهرج، بم و زاهدان قطار مسافری راه افتاده که انتظار داریم ضریب اشغال این خط افزایش پیدا کند.

سادات حسینی یادآور شد: 25 تا 30 درصد به حجم قطارهای مسافری کرمان اضافه کرده‌ایم و اگر بحث ترافیک خطوط مرکزی حل شود، قطار کرمان اصفهان در سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین