کد خبر: ۶۲۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
یک فوق تخصص قلب و عروق گفت: استفاده از مواد نیروزا در ورزشکاران باعث مرگ ناگهانی می‌شود.
ناطقان:دکتر مصطفی چراغی  اظهار کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی یکی از شایع‌ترین علت‌های مرگ و میر در دنیاست.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی مرکز تخصصی و فوق تخصصی قلب در استان میزان مراجعات بیماران قلب و عروقی افزایش یافته است، افزود: قبلاً سن مرگ و میر در بیماران قلبی و عروقی 50 سال به بالا بود اما متأسفانه امروز سن مرگ و میر در این بیماران به 35 سال رسیده و این مسأله جای تدبیر دارد و باید تلاش و اطلاع‌رسانی شود تا این میزان مرگ و میر کاهش یابد.
این فوق تخصص قلب و عروق، عدم تحرک، چاقی، دیابت، فشار خون، استعمال سیگار و قلیان و عامل ژنتیکی را از عوامل ایجاد بیماری‌های قلبی و عروقی دانست و با بیان اینکه افرادی که بیماری ارثی یا زمینه‌ای دارند باید حتماً به پزشک مراجعه کنند، اضافه کرد: به منظور کاهش میزان مرگ و میر بیماران قلبی و عروقی نیاز است ورزش و رژیم غذایی مناسب در برنامه روزانه افراد قرار گیرد و آنان از استعمال قلیان و سیگار خودداری کنند.
وی گفت: استفاده از مواد نیروزا که خیلی از ورزشکاران مصرف می‌کنند، سبب مرگ ناگهانی می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان یادآور شد: دردهایی که ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی است متفاوت بوده و ممکن است درد در ناحیه شکم، افتادن ناگهانی، ضعف و تهوع باشد اما اصلی‌ترین درد، در ناحیه سینه بوده که درد فشارنده، گنگ و مبهم است و حتی ممکن است دست چپ و گردن فرد را  نیز درگیر درد کند.

چراغی گفت: دارویی که برای این بیماران تجویز می‌شود، با تشخیص پزشک است و افراد نباید خودسرانه دارو مصرف کنند چراکه ممکن است همزمان دو فرد سکته کرده باشند و دارویی که برای یکی از آنها تجویز می‌شود، فرد دیگری به آن حساسیت داشته باشد. ‌بنابراین باید بنا به دستور پزشک دارو تجویز و مصرف شود.


منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین