کد خبر: ۶۲۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹
رئیس اتحادیه پرنده و ماهی اظهار کرد:با سرد شدن هوا گزارشاتی به دست ما رسیده که حاکی از شیوع آنفولانزا در سطح مرغداری های تولید تخم مرغ شهرستان ملارد در تهران است.
ناطقان: مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی شیوع آنفولانزای پرندگان را از تهران اعلام کرد و گفت: گزارشاتی که به دست ما رسیده حاکی از شیوع آنفولانزا  در سطح مرغداری های تولید تخم مرغ شهرستان ملارد در تهران است و کارشناسان معتقدند این بیماری از پرندگان مهاجر به بقیه طیور منتقل شده است.


وی همچنین با تاکید به قابل انتقال نبودن این بیماری به انسان تصریح کرد: با شروع فصل سرما  و سرد شدن هوا این نوع از آنفولانزا بیشتر انتقال یافته و تشدید می شود.


رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با اشاره به معدوم کردن پرندگان بیمار و پرداخت خسارت به مرغداران اظهار داشت: گزارشی مبنی بر شیوع این بیماری در مرغداری های پرورش گوشت سفید تا به این لحظه بدست ما نرسیده است.

وی همچنین در ادامه افزود: اقدامات جدی توسط دامپزشکی های هر استان با بررسی دقیق و آزمایشات منظم برای کنترل این بیماری صورت قرار گرفته است.


یوسف خانی بیان کرد:در این شرایط قیمت تخم مرغ از هرکیلو 4 هزار و 700 تومان به 5 هزار و 300 تومان رسیده، این افزایش قیمت به سبب معدوم کردن بخش عمده ای از تخم مرغ های مبتلا به آنفولانزا و مواجه شدن با کمبود عرضه در بازار رخ داده است.


این مقام مسئول در پایان اعلام کرد: کاهش قیمت تخم مرغ به جهت وضعیت ادامه دار شیوع آنفولانزا امکان پذیر نیست لذا در صورت مساعد بودن شرایط برای فصل آینده انتظار کاهش قیمت را داریم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین