کد خبر: ۶۲۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: کلیه کشاورزان در زمینه کشت گلخانه می توانند به فعالیت بپردازند و هیچ نوع محدودیتی وجود ندارد.
ناطقان: محمد علی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به سیاست های وزارتخانه در زمینه امور گلخانه ای اظهار داشت: کلیه کشاورزان در زمینه کشت گلخانه می توانند به فعالیت بپردازند و هیچ نوع محدودیتی وجود ندارد.

وی افزود: صندوق توسعه ملی برای دو فعالیت عمده پرورش ماهی درقفس و کشت گلخانه ای اعتبارات لازم را در اختیار بانک کشاورزی قرار داده است.

به گفته طهماسبی میزان تسهیلات بسته به نوع سازه،تکنولوژی و فناوری و مقدار زمین متفاوت است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه برای  3 هزار و 500 هکتاردر جهت ایجاد گلخانه متقاضی وجود دارد، گفت: در این خصوص 2 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که به سبب آنکه اکثر زمین ها کمتر از یک هکتار است تعداد متقاضیان بالا است.

این مقام مسئول ادامه داد: متقاضیان با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان ها و نظام مهندسی کشاورزی  می توانند درخواست خود را ارائه دهند تا مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ایجاد شرکت و تعاونی در استان ها امری ضروری است، اظهار کرد: ایجاد شرکت و تعاونی،ساختار بازرگانی و همچنین آموزش در زمینه کشت های گلخانه ای به کشاورزان امری ضروری است.  

گفتنی است که اتحادیه و شرکت های تعاونی استان یزد فعال هستند که از جمله تولیدکنندگان و صادر کنندگان بشمار می آیند.

طهماسبی با اشاره به صادرات محصولات گلخانه ای عنوان کرد: عمده محصولات تولیدی گلخانه خیار و گوجه فرنگی است که عمدتا به کشورهای روسیه،حاشیه خلیج فارس صادر و مابقی در داخل عرضه می شود.

*نیازی به واردات میوه شب عید نیست

وی با اشاره به اینکه نیازی به خرید تضمینی محصولات گلخانه نیست، بیان کرد: تا کنون خرید تضمینی محصولات باغبانی به سبب تقاضای کافی در بازار به جز کشمش و خرما که در قالب خرید توافقی انجام می شد مطرح نبوده و امسال تنها به سبب سرمازدگی خرید تضمینی مرکبات صورت گرفت.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تاثیر سرمازدگی اخیر در میزان تولید مرکبات باغات بیان کرد: برآورد تولید مرکبات در کشور 4 میلیون و 700 هزار تن بود که سرمازدگی اخیر 300 الی 400 هزار تن پرتقال شمال را از بین برد.

وی با بیان اینکه برای تامین میوه شب عید نیازی به واردات نیست، افزود: با توجه به تولید 750 هزار تن پرتقال جنوب کشور و همچنین ذخیره سازی مرکبات شمال برای تنظیم بازار شب عید به میزان کافی میوه وجود دارد و نیازی به واردات نیست.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: واردات میوه تنها در 4 قلم میوه های گرمسیری نظیر موز، آناناس،نارگیل و انبه با رعایت مسائل قرنطینه ای  و پرداخت حقوق و عوارض گمرکی آزاد است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین