کد خبر: ۶۲۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور گفت: متأسفانه در سالیان گذشته سازوکار خوبی برای استفاده از ظرفیت‌های جوانان به خصوص بانوان در نظر گرفته نشده است با توجه به اینکه در کشور گرایش دختران در حال تحصیل در مقاطع بالا نسبت به آقایان بیشتر است، ولی شاهد آن هستیم که جمعیت زیادی از این دختران در وضعیت بیکاری به سر می‌برند.
ناطقان: شهیندخت ملاوردی با حضور در کنگره ملی مدیریت امور جوانان با ابراز تأسف از جان‌باختن تعدادی از آتش‌نشان‌ها اظهار داشت: به خانواده این عزیزان تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان از خداوند متعال صبر مسألت می‌نمایم. امیدوارم با مدیریت پیش‌گیری از بحران، دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.

او در ادامه افزود: با توجه به اینکه جمعیت زیادی از کشور ما را دختران جوان تشکیل می‌دهند، باید در خصوص مشکلات این قشر توجه ویژه‌ای را داشته باشیم و فکری برای آنها در نظر گرفته شود. هر کشوری برای رسیدن به رفاه ناگزیر به برنامه‌ریزی برای رفع نیازهاست.

مولاوردی ادامه داد: متأسفانه در سالیان گذشته سازوکار خوبی برای استفاده از ظرفیت‌های جوانان به خصوص بانوان در نظر گرفته نشده است با توجه به اینکه در کشور گرایش دختران در حال تحصیل در مقاطع بالا نسبت به آقایان بیشتر است، ولی شاهد آن هستیم که جمعیت زیادی از این دختران در وضعیت بیکاری به سر می‌برند. عدم عدالت اجتماعی و عدالت جنسیتی باعث شده که مشکلات زیادی در بین دختران به وجود آید.

او در ادامه افزود: در ۲۰ سال گذشته نرخ بیکاری زنان جوان نسبت به آقایان بیشتر بوده است و از آنجا که بیکاری ریشه زیادی در آسیب‌های اجتماعی دارد، باعث شده که شاهد کاهش سن اعتیاد دختران به مواد مخدر را ببینیم.

مولاوردی گفت: از آنجا که دنیا به سمت توسعه پایدار حرکت می‌کند، ما نیز طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که همسو با برنامه جهانی حرکت کنیم و بر مشارکت، دربرگیری و شمول و شفافیت تاکید داریم. با توجه به برنامه ششم توسعه امیدواریم که بحث عدالت جنسیتی در کشور به طور مطلوب رعایت شود. سیاست‌گذاری دولت یازدهم این است که عدالت جنسیتی و عدالت اجتماعی در بین جامعه برقرار شود با توجه به تاکید مقام معظم رهبری باید همه مسئولان خود را موظف کنند که شاهد رفع مشکلات جوانان باشیم.
منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین