کد خبر: ۶۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
خبرگزاری آناتولی ترکیه از سفر مرکل به این کشور در اوایل ماه آینده میلادی خبر داد.
ناطقان: به نقل از روزنامه آلمانی "هانوفرشه آلگماینه سایتونگ"، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان حدود یک سال بعد از آخرین سفر خود به آنکارا در ابتدای ماه آینده میلادی مجددا به منظور گفتگوهای سیاسی به ترکیه سفر خواهد کرد.

خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه روز گذشته این خبر را منتشر کرده و نوشت مرکل در دیدار یک روزه خود از جمله به مسئله بحران پناهندگان، همکاری ها در مبارزه با تروریسم و روابط اقتصادی دو کشور پرداخته خواهد شد. انتظار می رود که مرکل در ترکیه با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور دیدار کند.

یک سخنگوی دولت آلمان در پاسخ به سوالی از خبرگزاری آلمان در این باره گفت که صدر اعظم آلمان درباره تصمیات این سفر خود به موقع گزارش خواهد داد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مناقشات با اتحادیه اروپا بر سر مسئله آزادی ویزا مرتبا بروکسل را تهدید به لغو توافق پناهندگان کرده است که مرکل از معماران این توافق بوده است. اردوغان همچنین این انتقاد را به دولت آلمان وارد می کند که علیه حزب کارگر کردستان و طرفداران جنبش گولن در این کشور اقدامی نمی کند.

آنکارا همچنین شدیدا از مسئله انتقاد آلمان به شرایط دموکراسی در ترکیه و عدم همبستگی برلین با این کشور بعد از کودتای نظامی نافرجام در ترکیه ناراحت و عصبانی است.

مرکل آخرین بار در فوریه سال گذشته به آنکارا سفر کرد تا با دولت ترکیه درباره همکاری ها درباره بحران پناهندگان مشاوره کند. وی همچنین در ماه می به منظور شرکت در نشست کمک های اضطراری سازمان ملل در استانبول به این کشور سفر کرد. وی در حاشیه این کنفرانس دیداری با اردوغان نیز داشت.


منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین