کد خبر: ۶۲۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
صدها هزار نفر از سراسر آمریکا در مرکز شهر واشنگتن پایتخت آمریکا گرد هم آمدند و علیه سیاست‌های رئیس‌جمهور جدید آمریکا در ارتباط با حقوق زنان، دست به راهپیمایی زدند.
ناطقان: انتظار می‌رود بیش از 200 هزار نفر در «راهپیمایی زنان» در واشنگتن شرکت کرده باشند که در این صورت تعداد آنها با تعداد شرکت‌کنندگان در مراسم تحلیف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید در واشنگتن برگزار شد، رقابت می‌کند.

تظاهرات آمریکا

شبکه خبری سی‌ان‌ان از احتمال حضور 250 هزار نفر در راهپیمایی واشنگتن گزارش داده و کوین داناهیو، معاون شهردار واشنگتن حتی خبر داده که هم‌اینک برآوردها حاکی از احتمال شرکت نیم میلیون نفر در این راهپیمایی است.

سی‌ان‌ان هم‌چنین خبر می‌دهد که بیش از 600 راهپیمایی دیگر علیه سیاست‌های ترامپ در قبال زنان در شهرهای مختلف آمریکا، از جمله بوستون، نیویورک، شیکاگو و لس‌آنجلس برگزار شود.

راهپیمایی صدها هزار نفری زنان علیه ترامپ/شهرهای مختلف آمریکا صحنه تظاهرات ضد دولتی شدند+تصاویر


این گزارش می‌افزاید که در این روز چندین راهپیمایی نیز در شهرهای مختلف جهان نظیر لندن، پاریس، سیدنی، هنگ‌کنگ و پراگ به اعلام همبستگی با راهپیمایان آمریکایی و به نشانه «مخالفت با ارزش‌هایی که دونالد ترامپ نماینده آنها است» برگزار می‌شود.

بسیاری از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی واشینگتن از نگرانی خود در مورد لغو بیمه درمانی موسوم به اوباماکر توسط دونالد ترامپ سخن گفته و می‌گویند که این امر می‌تواند بر پوشش درمانی زایمان زنان تأثیر منفی بگذارد.

تظاهرات

شرکت‌کنندگان در «راهپیمایی زنان» هم‌چنین برخی از اظهارات گذشته دونالد ترامپ در مورد زنان را «تحقیرآمیز» می‌دانند و به اتهامات «سوءرفتار جنسی» که به ترامپ زده شده نیز اشاره می‌کنند؛ اتهاماتی که دونالد ترامپ آنها را رد می‌کند.

منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین