کد خبر: ۶۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
معاون فنی و زیربنایی شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: خط پنج مترو که شهرهای تهران و کرج را به هم متصل می‌کند، در روزهای عید نوروز سال 96 به طور موقت تعطیل می‌شود.
ناطقان:جلسه شورای ترافیک استان البرز بعد از ظهر امروز برگزار شد که در این جلسه مهمترین محورهای مربوط به حمل و نقل و ترافیک به ویژه ترافیک سنگین در مسیرهای برون‌شهری استان البرز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

از جمله این موارد، ترافیک سنگین در آزادراه تهران – کرج بوده که با احداث خط پنج مترو تهران و اتصال پایتخت به کرج، بخشی از این بار ترافیکی از اتوبان به مترو منتقل شده است.

در بخشی از جلسه فوق حسین شمس معاون فنی و زیربنایی شرکت بهره‌برداری مترو تهران طی سخنانی اظهار داشت:  چندین سال است که خط پنج مترو در حال خدمات‌رسانی به مردم و مسافرانی است که بین تهران و کرج به صورت روزانه تردد می‌کنند.

وی افزود: این خط روزانه به ده‌ها هزار نفر از شهروندان به ویژه افرادی که در کرج ساکن بوده و کار آنها در تهران است، خدمات‌رسانی می‌کند.

معاون فنی و زیربنایی شرکت بهره‌برداری مترو تهران تصریح کرد: به همین دلیل شاهد هستیم که بخش‌هایی از امکانات این خط به مرور زمان و استفاده از آنها فرسوده شده و نیاز است که طرح‌های بهسازی و نوسازی خط پنج مترو تهران اجرایی گردد.

شمس گفت: به دلیل ترافیک سنگین در این مسیر، حتی یک لحظه نیز در ایام معمول و رسمی سال نمی‌توان خط پنج را از مدار خارج کرد و به همین دلیل طرح‌های مربوط به بهسازی و نوسازی این خط به تاخیر افتاده است.

معاون فنی و زیربنایی شرکت بهره‌برداری مترو تهران بیان داشت: به همین دلیل بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، طی روزهای تعطیل در نوروز 96، بخش‌هایی از طرح‌های مربوط به نوسازی و بهسازی خط پنج مترو تهران اجرا می‌گردد.

شمس افزود: در فاز نخست در این مدت اقدام به تعویض سنگ‌های موجود در زیر ریل‌ها خواهم کرد که این طرح چند روز به طول می‌انجامد. با توجه به اینکه در روزهای تعطیل به ویژه نوروز مردم کمتر از مترو استفاده می‌کنند، مقرر گردید که برای اجرای طرح‌های فوق در ایام نوروز انجام شده و به همین دلیل مجبور هستیم به طور موقت خط پنج مترو تهران را در مدت یاد شده، تعطیل کنیم.

معاون فنی و زیربنایی شرکت بهره‌برداری مترو تهران در پایان از مسؤولان استان البرز خواست تا تدابیر لازم برای اجرای بهسازی و نوسازی خط پنج مترو در نوروز 96 را انجام دهند.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین