کد خبر: ۶۳۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
یک کارشناس آمریکایی مسائل خاورمیانه گفت که اگرچه رییس‌جمهور آمریکا توافق هسته‌ای را بدترین توافق مذاکره شده تا به الان خوانده، احتمالا درصدد تغییر دیدگاه خود و حمایت از آن است.
ناطقان: به نقل از پایگاه خبری بیزینس اینسایدر، رابرت اف. ورث، یک کارشناس آمریکایی در مسائل خاورمیانه و رئیس دفتر پیشین روزنامه نیویورک تایمز در بیروت، با بیان این‌که «ممکن است رییس‌جمهور آمریکا از توافق هسته‌ای حمایت کند»، گفت: شاید تاحدی بلاتکلیفی وجود داشته باشد. ترامپ که گفته بود این توافقی بد است شاید متقاعد شده آن را لغو نکند، شاید وی به سبب فرصت‌های اقتصادی که این توافق ارائه می‌کند متقاعد شده باشد. به هرحال او یک تاجر است.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در جریان تبلیغات انتخاباتی‌اش با انتقاد از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفته بود که اولویت شماره یک وی برچیدن این توافق فاجعه‌بار است.

به گزارش بیزینس اینسایدر، هرچند حمایت قوی از این توافق وجود دارد و بیش از 36 دانشمند برجسته آمریکایی از جمله برندگان جایزه نوبل، دانشمندان، کارشناسان زبده تسلیحات هسته‌ای، مشاوران پیشین کاخ سفید در حوزه‌های علمی و رئیس بزرگ‌ترین انجمن عمومی دانشمندان جهان در نامه‌ای به رئیس جمهور جدید از وی خواستند که این دارایی راهبردی مهم آمریکا را حفظ کند.

این کارشناس آمریکایی که در حاشیه جشنواره ادبیات جیپور 2017 در هند صحبت می‌کرد، افزود: این مسئله به نحوه نقش‌آفرینی توافق هسته‌ای نیز بستگی خواهد داشت. حتی در ایران، تردیدهایی درباره این توافق وجود دارد که اروپا و آمریکا به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند و سرمایه‌گذاری وعده داده شده در مقیاسی کمتر رخ داده است.

به گفته وی، با این حال احتمال دارد دیدگاه ترامپ نسبت به توافق هسته‌ای تغییر کند و در صدد پشتیبانی از آن برآید.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین