کد خبر: ۶۳۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
سخنگوی وزارت کار عربستان اعلام کرد که چند مرکز دولت این کشور توسط یک بدافزار مورد حمله قرار گرفته است.
ناطقان: خالد ابا الخیل، سخنگوی وزارت کار عربستان در بیانیه‌ای گفت: وزارتخانه ما و صندوق توسعه منابع انسانی مورد حمله سایبری قرار گرفتند. ما با مرکز ملی امنیت سایبری در وزارت کشور برای مهار کردن و ممانعت از گسترش این بدافزار هماهنگ شدیم و وزارت کار و صندوف توسعه منابع انسانی برای اطمینان از حفاظت از خود اقدامات لازم را اتخاذ کرده‌اند.

وی گفت: تأثیر این حمله تنها به برخی صفحات اینترنتی و برخی دستگاه‌های کاربران محدود شد و مراکز حساس مربوط به کارکنان وزارتخانه و توسعه منابع انسانی از این حمله تأثیری نپذیرفتند.

ابا الخیل تأکید کرد: خدمات الکترونیکی وزارت کار و صندوق توسعه منابع انسانی طی دوره آتی به تدریج به روال طبیعی باز خواهد گشت.

هیئت ارتباطات و تکنولوژی اطلاعات نیز نسبت به حملات سایبری از سوی دو نوع ویروس به نام‌های "شمعون2" و ویروس "الفدیه" هشدار داده و اعلام کرده است که این ویروس‌ها اطلاعات و فایل‌های حساس را هدف قرار داده و آن را کاملا پاک می‌کنند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین