کد خبر: ۶۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
براساس داده‌های اخیر پنتاگون مشخص شده که عملیات ضد داعش برای مالیات دهندگان آمریکایی از آغاز این عملیات در سال 2014 حدود 5 / 12 میلیون دلار در روز آب خورده است.
ناطقان: براساس داده‌های اخیر پنتاگون مشخص شده که عملیات ضد داعش برای مالیات دهندگان آمریکایی از آغاز این عملیات در سال 2014 حدود 5 / 12 میلیون دلار در روز آب خورده است.

از ازمان آغاز عملیات علیه داعش در ژوئن 2014 تا اکنون، آمریکا بیش از سایر اعضای ائتلاف ضد داعش هزینه کرده است و براساس آمارهای اخیر مربوط به بودجه مصرفی آمریکا در این نبرد، این کشور 11 میلیارد دلار هزینه کرده است. در پایان 2015، آمریکا 5 / 5 میلیارد دلار برای این جنگ هزینه کرده بود که این رقم در سال 2016 به یکباره دو برابر شده است.

پشتیبانی هوایی بیشترین میزان هزینه‌ها را برای آمریکا داشته است و برای نیروی هوایی این کشور بیش از سایر خدمات و سرویس های دفاعی هزینه شده به طوریکه شش میلیارد دلار برای دست کم 17 هزار حمله هوایی تا به امروز هزینه شده است.

در جریان حمله تحت رهبری آمریکا در نوامبر 2016 در موصل، جنگنده‌ها به طور متوسط هر هشت دقیقه یک موشک هلفایر به سمت شهر شلیک کرده‌اند.

دانیل منینگ، یکی از مقام‌های ارتش آمریکا در مصاحبه با پایگاه خبری Military.com گفت: این بالاترین میزان توجه به یک شهر در یک بازه زمانی طولانی است. ما از جنگنده های F-35  با قابلیت های فراوان در این نبرد استفاده کرده ایم چون می خواستیم به شرکا و دشمنانمان بفهمانیم که قدرت هوایی ما در راس قرار دارد.

براساس آمارهای ارتش آمریکا، قلمروی تحت کنترل داعش از زمان آغاز این عملیات به نصف رسیده است. به گفته آمریکایی‌ها تنها در حملات هوایی اخیر در پالمیرا سوریه 168 تانکر سوخت تروریست ها نابود شده است. منابع نفتی داعش یکی از اصلی ترین منابع درآمدی این گروه ترویستی است.

باوجود اینکه مقام ها هنوز از ارائه تاریخی دقیق تکمیل این عملیات با احتیاط عمل می‌کنند، جفری هاریگیان، یکی از مقام های ارتش آمریکا و فرمانده نیروهای فرماندهی مرکزی نیروی هوایی این کشور معتقد است که ائتلاف تحت رهبری داعش به پیشرفت خوبی رسیده است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: داعش ، آمریکا ، هزینه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین