کد خبر: ۶۳۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
دانشمندان لابراتوار تحقیقاتی نیروی دریایی آمریکا در حال ساخت سلاح بیولوژیک چند منظوره برای مقابله با آتش و حفاظت از غواصان نظامی هستند.
ناطقان:به نقل از دیلی میل، ماده‌ اولیه سلاح جدید در لابراتوار تحقیقات دفاعی نیروی دریایی آمریکا از لجن مارماهی بدست آمده است.

مارماهی‌ها به سیستم دفاعی جالب و کارآمدی برای فرار از دست شکارچیان مجهز هستند. این جانوران با تولید نوعی لجن شفاف غنی از پروتئین، شکارچی خود را خفه می‌کنند.

محققان با تولید مصنوعی لجن مارماهی موفق شدند از این سیستم دفاعی هم به عنوان سلاح و هم برای ساخت وسایل کاربردی استفاده کنند. یکی از کاربردهای لجن مصنوعی جلوگیری از حمله کوسه‌ها به نیروهای ویژه غواص است.

مهمترین کاربرد لجن مصنوعی مارماهی، تولید تجهیزاتی همچون لباس غواصی، تجهیزات خاموش‌کننده آتش، مواد ضدرسوب و حتی اسپری دفع کوسه است.



دکتر جاش کوگوت، متخصص مواد از مرکز تحقیقاتی نیروی دریایی ایالات متحده عنوان کرد: لجن مصنوعی مارماهی در آزمایشگاه با استفاده از پروتئین‌های آلفا و گامای مارماهی دهان‌گرد تولید شده است.

وی در ادامه افزود: پروتئین‌های موجود در ترشحات مارماهی هنگام برخورد با آب به سرعت لخته می‌شوند و از بدن مارماهی محافظت می‌کنند.

محققان بر این باورند که ترشحات لجنی مارماهی مثل تار عنکبوت بسیار با ارزش است و در آینده نزدیک جایگزین برخی از مواد نفتی خواهد شد.

در حال حاضر محققان به دنبال ساخت محلول محافظت از غواصان نظامی در برابر تهدیدهای دشمن در زیر آب هستند. این محلول یا سلاح بیولوژیک غواصان دشمن را در لجن مصنوعی به دام می‌اندازد.



منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین