کد خبر: ۶۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
دبیر کمیسیون تلفیق از بررسی همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین جدید در کمیسیون تلفیق خبر داد.
ناطقان: حسن حسینی شاهرودی دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس دهم اظهار داشت: همسان سازی حقوق بازنشستگانی که در برنامه پنج ساله ششم هم تصویب شد در بودجه دولت نادیده گرفته شده بود، اما باید برای آن عدد و رقمی در نظر گرفته شود، بنابراین کمیسیون بنا دارد با هماهنگی دولت به همسان سازی حقوق بازنشستگان بپردازد.

وی ادامه داد: در این همسان سازی اولویت با آن دسته از افرادی است که حقوق های پایینی دارند و به عبارتی در دهک پایین  مستمری بگیران قرار گرفته اند.

دبیر کمیسیون تلفیق مجلس دهم تاکید کرد: برای سال آینده قطعا این موضوع به اجرا درخواهد آمد اما از لحاظ آماری مشخص نیست که چند میلیون نفر مشمول این قانون خواهند شد ولی آنچه مسلم است رقم بسیار بالا خواهد بود.

حسینی شاهرودی تصریح کرد: افرادی که زیر دو میلیون حقوق می گیرند به علت همسان سازی با حقوق شاغلین و بازنشستگان جدید افزایش قابل توجهی را در مستمری خود مشاهده خواهند کرد.

مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد به 200 هزار تومان خواهد رسید

دبیر کمیسیون تلفیق مجلس دهم از افزایش مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و دریافت مستمری به میزان 200 هزار تومان خبر داد و گفت: با این که کمک به اقشار آسیب پذیر و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در برنامه ششم توسعه وجود داشت اما بودجه ای برای آن درنظر گرفته نشده بود.

وی در ادامه افزود: کمیسیون تلفیق بنا دارد تا افزایش قابل توجهی در راستای برنامه توسعه ششم برای این اقشار داشته باشد.

حسینی شاهرودی تصریح کرد: میزان تعیین شده معادل بیست درصد رقم حداقل دریافتی کارکنان، کارگران و حقوق بگیران است.

وی گفت: برای هر خانواده حدود 200 هزارتومان در نظر گرفته شده که در سال آینده محقق خواهد شد این در حالی است که قبلا میزان مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی 50 الی 70 هزار تومان بوده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین