کد خبر: ۶۳۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وقوع سیلاب در استان سیستان و بلوچستان، گفت که وقوع سیل در این استان مثل فقر برای مردم عادی شده است.
ناطقان: علیم یارمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان استان پهناوری است، بخصوص قسمت بلوچستان که سیلاب‌های اخیر هم در این قسمت اتفاق افتاده است و به دلیل گستردگی و پراکندگی جمعیت اطلاع‌رسانی درباره آن هم کار ساده‌ای نیست.

وی افزود: ما در استان چندین سال بارندگی نداریم و بعد وقتی یک سال بارندگی اتفاق می‌افتد شاهد وقوع چنین سیلاب‌هایی هستیم که البته قابل پیش‌بینی است و پیش از وقوع به ارگان‌ها و نهادهای مربوطه درباره آن هشدار داده می‌شود، اما اشکال اینجاست که به دلیل پراکندگی جمعیت و گستردگی استان نمی‌توان این موضوع را به اطلاع همه مردم رساند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به قابل پیش‌بینی بودن وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان و مناطق سیل‌خیز باید دستگاه‌ها، ماشین‌آلات و ابزار لازم از قبل در منطقه و گلوگاه‌ها و جاهای حساس مستقر شود اما متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد و باعث می‌شود که خسارات بیشتری به مردم وارد شود.

یارمحمدی با بیان این‌که «گزارش سیلاب اخیر در استان سیستان و بلوچستان به زودی جمع‌بندی و به نمایندگان ارائه می‌شود» اظهار کرد: ما باید مردم استان‌هایی مثل سیستان و بلوچستان و هرمزگان را به شکل ویژه‌تری نگاه کنیم. اینها عموما افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند و در خانه‌های قدیمی و غیرایمن سکونت دارند که وقوع چنین حوادثی برای آنها خسارات بیشتری به جا می‌گذارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین