کد خبر: ۶۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
سخنگوی وزارت دفاع عراق گفته است که بر اساس گزارش های اطلاعاتی سرکرده گروه تروریستی داعش از استان نینوا گریخته است.
ناطقان:لیث النعیمی، سخنگوی وزارت دفاع عراق گفت: بر اساس گزارش های اطلاعاتی ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش در استان نینوا حضور ندارد.

وی با اشاره به اینکه عناصر داعش در تمامی محورها محاصره شده اند اظهار داشت: پس از آزادی شرق موصل خروج عناصر داعش از موصل دشوار شده است.

سخنگوی وزارت دفاع عراق با بیان اینکه برنامه آزادسازی غرب موصل فراهم شده است افزود: پیش از آغاز عملیات باید امنیت بخش شرقی موصل به طور کامل برقرار شود.

پیشتر یک مقام نظامی عراق گزارش داد که نیروهای ارتش این کشور تمهیدات لازم را برای اجرای عملیات در غرب موصل فراهم کرده اند.

درحالی‌که نبرد اصلی برای آزادسازی باقیمانده پناهگاه‌های داعش به شمال شهر کشیده شده است، نیروهای عراقی در حال پاک‌سازی محله‌های آزادشده در جبهه شرقی هستند و در همین حال مرحله دوم عملیات موصل را به پایان می‌رسانند.

با آزادسازی کرانه شرقی موصل از چنگ داعش، نیروهای عراقی اکنون برای تنگ‌تر کردن حلقه محاصره تروریست‌ها در کرانه غربی موصل تلاش می‌کنند. 

پس از آزادسازی کرانه‌های شرقی رود دجله به دست نیروهای عراقی، پاکسازی نواحی غربی آن آسان‌ترخواهد بود.

منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین