کد خبر: ۶۳۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
دبیر علمی کنگره بین‌المللی پیشگیری و تشخیص سرطان گفت:کشور ما مانند دیگر کشورهای در حال توسعه، رشد آرام سرطان را تجربه می‌کند که یکی از علت‌های آن، افزایش سن در کشور و دیگری افزایش مصرف سیگار و قلیان است.
ناطقان:کاظم زنده‌دل دبیر علمی کنگره بین‌المللی پیشگیری و تشخیص زود هنگام سرطان‌ها در خصوص برگزاری این کنگره، گفت: یک سال برای برگزاری کنگره تدارک و برنامه‌ریزی کردیم، محورهای اصلی کنگره شامل پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان است که در سه روز برگزار می‌شود.

وی افزود: در این کنگره تمرکز ما بر سرطان‌های کولورکتال، روده، معده، دهانه رحم و پستان است. سخنرانانی از داخل و خارج کشور و همچنین میهمانانی از سازمان بهداشت جهانی در این کنگره حضور دارند،به همین دلیل زبان کنگره انگلیسی است تا از مطالب کنگره استفاده بهتری شود. 

زنده‌دل گفت: به همه مردم توصیه می‌شود با مشاهده کوچک‌ترین عامل خطر به پزشک مراجعه کنند. مثلاً خال‌های تغییر رنگ داده را جدی بگیرند، وجود زخم در دهان و دندانی که باید مرتب به دندان‌پزشک مراجعه کرد، سرفه‌های مزمن و طولانی که علت آن مشخص نیست، مشکل در قورت دادن غذا و آب، وجود خونریزی بدون علت در معده، توده بدون علت، تکرر ادرار، سوزش ادرار و دیدن خون در مدفوع و ادرار، همچنین وجود ترشحات عفونی و دردهایی که علت آن مشخص نیست همگی می‌توانند عامل خطر باشند.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی پیشگیری و تحقیقات سرطان گفت: میهمانانی از کشورهای آمریکا، کانادا، مصر، کویت، نروژ حضور دارند. بحث ژنتیک و سرطان یکی از محورهای اصلی این کنگره است، در این کنگره بیش از 200 مقاله ارائه می‌شود. 

وی اضافه کرد: کشور ما مانند دیگر کشورهای در حال توسعه، رشد آرام سرطان را تجربه می‌کند که یکی از علت‌های آن، افزایش سن در کشور و دیگری افزایش مصرف سیگار و قلیان است. 

زنده‌دل در پایان گفت: افراد برنامه‌های زودهنگام و غربالگری در خصوص سرطان را جدی بگیرند همچنین با تغییر سبک زندگی به افزایش مصرف میوه و سبزیجات و دوری از آلودگی و دخانیات، احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهند.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین