کد خبر: ۶۴۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
عضو انجمن واردکنندگان خودرو گفت: در صورت تصویب بخشنامه های جدید واردات خودرو، قطعا قیمت ها افزایش می یابد.
ناطقان: فهیمی مدیرعامل ایرتویا در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به لزوم بازنگری قوانین جدید واردات خودرو گفت: قانون گذاران  با اجرای سیاستهای جدید قطعا به دنبال افزایش منافع ملی و  حفظ اشتغالزایی  واردات خودرو هستند اما برای عملی شدن این هدف باید روش مناسب ت ی اتخاذ شود.
 
وی ادامه داد: با توجه به قوانین موجود مشتری باید تقریبا ۱۰۰ درصد ارزش خودرو وارداتی عوارض و مالیات پرداخت کند و طبق قوانین جدیدی که قرار است تصویب و اجرا شود، قطعا عوارض بیشتری به خودرو وضع و قطعا قیمت تمام شده افزایش پیدا می کند.
 
مرشد سلوک نایب رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص تصمیمات اخیر وزارت صنعت در مورد واردات خودرو گفت: به واسطه تشکیل انجمن بسیاری از شرکتها ساماندهی شد و کارت های فیک بازرگانی کنار رفت و امروز ۹۶ درصد واردات از طریق شرکتهای عضو انجمن هست و فعالیتها کاملا شفاف به وزارتخانه ارسال می شود.
 
وی ادامه داد: با اجرایی شدن سیاستهای جدید وزارت صنعت قطعا واردات مختل می شود و این به ضرر صنعت خودرو کشور خواهد شد.
 
مرشد سلوک گفت: قطعا این روشهای جدید انحصار در واردات ایجاد خواهد کرد و ما در جلسات مختلف با رییس شورای رقابت و مدیران وزارت صنعت در مورد ایجاد بحران این دستورالعمل های جدید تذکر دادیم.
 
نایب رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در مورد ساماندهی واردات خودرو گفت:  پیش از این با تشکیل انجمن فعالیتها ساماندهی  شده بود و در حال حاضر با ورود شرکتهای مختلف انحصار از بین رفته بود و قیمتها هم در بازار متعادل شده بود اما قطعا این سیاستهای جدید موجب ایجاد انحصار  و افزایش قیمتها در بازار خواهد شد.
 
مرشد سلوک با اشاره به جزییات این تصمیمات در مورد واردات خودرو گفت: این تصمیمات قطعا به افزایش درآمد دولت و ساماندهی واردات خودرو منجر نمی شود زیرا ساماندهی صورت گرفته بود و این تصمیمات فقط واردات را محدود، قیمت ها در بازار را گران و درآمدهای دولت از بخش واردات خودرو را محدود می کند.

وی ادامه داد: در سالهای اخیر هم تنوع در محصولات افزایش یافت و هم شرکتهای واردکننده متعدی به حوزه واردات خودرو ورود کردند و قطعا در حال حاضر نه انحصاری وجود دارد و نه می توان حتی بدون نظارت، قیمت ها را افزایش داد زیرا رقابت بسیار شدید و نزدیک است.

تویوتا در ایران سرمایه گذاری می کند؟

 فهیمی مدیرعامل ایرتویا( نماینده رسمی تویوتا در ایران) در مورد احتمال سرمایه گذاری تویوتا در ایران گفت: تویوتا اعلام کرده منع قانونی برای سرمایه گذاری و حضور جدی تر در بازار ایران نداریم اما به دلیل انتخاب رییس جمهور جدید آمریکا و تصمیمات غیر قابل پیش بینی ترامپ ریسک افزایش همکاری ها بالاتر از گذشته رفته و فعلا با احتیاط شرایط را رصد می کنیم.

مرشد سلوک رییس هیئت مدیره  ایرتویا در مورد تولیدکننده شدن این شرکت در آینده ای نزدیک گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در پایان سال ۹۶ و ابتدای سال ۹۷ ایرتویا تولید کننده خودرو خواهد شد.

فهیمی مبنی براینکه در صورت اجرایی شدن دستورالعمل وزارت صنعت آیا تویوتا بازار آمریکای خود را فدای ایران می کند، گفت: تویوتا بازار آمریکا خود را فدای ایران نمی کند نه تویوتا بلکه هیچ برند دیگری چنین کاری را نمی کند.

او درباره میزان فروش این شرکت توضیح داد: از سال ۹۳ که ۱۰۴ هزار دستگاه بود، پارسال ۶۰ هزار دستگاه، پیش بینی می کنیم تا پایان امسال بیش از پارسال با شد.

فهیمی افزود: بیشترین فروش ما روی محصولات پریوس هیبریدی بود که خوشحالیم توانستیم در حفظ محیط زیست نقش مهمی را ایفا کنیم.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین