کد خبر: ۶۴۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
برنامه این هفته نود بدون اینکه از قبل اعلام شود ساعت 12 روی آنتن رفت. نودی که باید به بررسی هفته نوزدهم لیگ برتر می پرداخت.
ناطقان:اشتباهات داوری و اعتراضاتی که در هفته اخیر لیگ برتر انجام شده بود به یکی از آیتم های مهم برنامه نود تبدیل شد . آیتمی که مشخص کرد بیش از 50 درصد مسابقات لیگ برتر با اشتباهات گسترده داوری رو به رو هستند. دیگر بحث مهم نود در مورد ماجرای محرومیت استقلال از نقل و انتقالات زمستانی بود. 

برنامه ۱۱ بهمن نود با محوریت بررسی هفته نوزدهم لیگ برتر باشگاه های کشور دیرتر از همیشه از ساعت ۲۳:۵۹ دوشنبه روی  آنتن رفت در ابتدای برنامه سوال مسابقه نظرسنجی درباره نتیجه مسابقه حساس پرسپولیس و تراکتورسازی پخش شد.


کلیپ خلاصه ای از آنچه در برنامه امشب خواهیم دید پخش شد که شامل بخش های زیر بود:
احساس، خشونت و هیجان در دربی جذاب ال‌گیلانو
ماجرای گاف تاریخی و تازه استقلال و محرومیت از نقل و انتقالات
اتفاقات عجیب در اهواز و اعتراضات خداداد و برگشتن تصمیم داور

۹۰ درجه با مرور طنز اتفاقات هفته نوزدهم لیگ برتر پخش شد که شامل بخش های زیر بود:
آتش سوزی جنوبی ها برای جلب توجه سازمان لیگ به گرد و غبار اهواز
آفت استفاده از فضای مجازی و غافل شدن از خطرات فضای حقیقی
گرفتن دو امتیاز از تراکتورسازی توسط بازیکن سکونشین استقلال
فرار کردن عکاسان از دست رفتار بازیکنان استقلال
تقدیم گل زیبا توسط رحمتی در ابتدای هر سال نوی میلادی



ترین های هفته نوزدهم لیگ برتر با قسمت های زیر پخش شد:
حرکات تکنیکی هفته: عباس عسگری، داریوش شجاعیان، گادوین منشا، مهرداد محمدی، سروش رفیعی، آرش افشین، غلامرضا رضایی، محمد ابراهیمی، علی قلی زاده، کرار جاسم، محمدرضا خلعتبری، بهنام برزای، احسان پهلوان، برونو
تبر دروازه هفته: حسین بغلانی مقابل سپاهان
کار تیمی برتر هفته: استقلال مقابل پیکان
موقعیت از دست رفته هفته: ارسلان مطهری مقابل استقلال خوزستان
مهار برتر هفته: ناصر سالاری مقابل سپاهان
گل برتر هفته: سیامک نعمتی مقابل استقلال

خلاصه و حواشی مسابقه استقلال ۳-۲ پیکان
نکته: استقلال برای اولین بار دو بازی پیاپی با ترکیب مشابه بازی کرد
گلزنی سه بازیکن زیر ۲۳ سال در ۲ بازی اخیر استقلال

گل علی قربانی به پیکان با رد و بدل شدن ۲۸ پاس بین ۹ بازیکن و ۵۸ ثانیه مالکیت توپ رکورد جدیدی را ثبت کرد.

بخش اول خلاصه مسابقات لیگ برتر به صورت فشرده پخش شد که شامل بازی های زیر بود:
تراکتورسازی ۰-۰ ماشین سازی
پدیده ۰-۱ سایپا
گسترش فولاد ۰-۰ ذوب آهن
سپاهان ۰-۰ نفت آبادان

 جدول لیگ برتر و برنامه بازی ها مرور شد و آماری از درصد اشتباهات داوری در مسابقات لیگ برتر ارائه شد. در ۵۴ درصد مسابقات این فصل اشتباه داوری تاثیرگذار رخ داده که آمار بسیار بالایی است.


ابراهیم میرزابیگی به برنامه آمد و داوری مسابقه تراکتورسازی - ماشین سازی بررسی شد: خطای کیانی به درستی اعلام شد و بازیکن تراکتورسازی با پای چپ روی پای بازیکن ماشین سازی گذاشت، کارت زرد و قرمز او هم به دلیل اعتراض درست بود. پنالتی تراکتور به اشتباه اعلام شد و بازیکن ماشین سازی با سر توپ را زد و در حال زمین خوردن توپ به دستش خورد. پنالتی باید تکرار می شد و دروازه بان دو متر جلو آمد. سعید آقایی به دلیل لمس داور باید کارت زرد می گرفت.
داوری مسابقه استقلال - پیکان: برخورد توپ به دست مدافع استقلال پنالتی نبود. روی صحنه اخراج مدافع پیکان ابتدا قربانی مهاجم استقلال، پیراهن مدافع را کشید و باید خطا اعلام می شد اما با این حال اعلام خطا و اخراج بازیکن پیکان در ادامه درست بود. ضربه پای امیرحسین صادقی به سر علی قربانی خطا بود و باید برای استقلال پنالتی اعلام می شد. پنالتی پیکان درست بود و مدافع با دست و زانو بازیکن حریف را زد.

داوری مسابقه گسترش فولاد - ذوب آهن: برخورد توپ به دست همام در محوطه جریمه ذوب آهن پنالتی نبود و بازیکن دستش در حالت طبیعی بود. هل دادن بنگستون توسط اسدی در محوطه جریمه گسترش خطا و پنالتی بود.
داوری مسابقه پدیده - سایپا: پنالتی سایپا کاملا اشتباه بود و هیچ برخوردی اتفاق نیفتاد.

ویدیوی داوری چهار مسابقه پخش شده


گزارش ویژه نود این هفته از دربی ال گیلانو بین ملوان و سپیدرود رشت پخش شد.

ماجرای محرومیت تاریخی استقلال از نقل و انتقالات به دلیل پرداخت نکردن طلب عادل شیحی بازیکن خارجی این تیم در ادامه بررسی شد.

در این بررسی مشخص شد نامه ای که از طریق فیفا برای باشگاه استقلال ارسال شده به اشتباه ترجمه شده و درحالی که فیفا اعلام کرده باشگاه استقلال محروم شده و حکم صادر شده قطعی است کسرایی مسئول روابط بین الملل فدراسیون فوتبال ترجمه این نامه را تحریف کرده و به باشگاه استقلال اعلام شده در صورتی که بدهی را پرداخت نکنند محرومیت این تیم قطعی می شود.
امیر خسروی کارشناس امور بین الملل فدراسیون فوتبال روی خط تلفنی برنامه آمد و در واکنش به این مساله اعلام کرد: فدراسیون هیچ دخالتی در صدور و ابلاغ حکم فیفا ندارد و تمام مکاتبات توسط فیفا با خود باشگاه انجام می شود. فدراسیون تنها شماره فکس باشگاه را به فیفا می دهد تا نامه برای باشگاه ارسال شود. فدراسیون حتی وظیفه نداشته نامه را ابلاغ کند و این وظیفه خود باشگاه است که آن را دریافت کرده و ترجمه کند.

در این نامه مشخص بود استقلال محروم شده و حکم قطعی است اما فدراسیون در ترجمه اشاره کرده برای جلوگیری از محرومیت این بدهی را پردخت کنید. خسروی درباره دلیل اضافه کردن این بند به نامه گفت: اگر استقلالی ها این بدهی را پرداخت نمی کردند جریمه های بعدی شامل حالشان می شد و شش امتیاز از تیم کسر می شد پس با وجود قطعیت حکم باید تاکید می کردیم بدهی را پرداخت کنند.

نکته جالب دیگر در پرونده این بود که باشگاه استقلال نه تنها هیچ اعتراضی به حکم صادر شده انجام نداده، تلاشی هم برای پرداخت بدهی از خود نشان نداده است. از آن بدتر اینکه اگر استقلال با جپاروف توافق نمی کرد و این مساله برملا نمی شد، پس از امضای قرارداد با تیموریان اگر او را مقابل السد بازی می داد یک افتضاح تاریخی به بار می آمد و نتایج استقلال با حضور تیموریان مقابل تیم های حریف سه بر صفر بازنده اعلام می شد.


خلاصه و حواشی مسابقه صبا ۰-۲ پرسپولیس
نکته:  سه بار گلزنی رامین رضاییان مقابل فروزان در سه بازی اخیر
اولین برد دو بر صفر پرسپولیس در لیگ
بهترین عملکرد تاریخ لیگ توسط پرسپولیس با ۴۴ امتیاز از ۱۹ بازی 

خلاصه مسابقه نفت تهران ۱-۱ استقلال خوزستان

خلاصه مسابقه فولاد ۰-۰ سیاه جامگان
نکته: سیاه جامگان و فولاد ۵ هفته بدون برد هستند
سیاه جامگان بدون پیروزی برابر فولاد

داوری مسابقه فولاد - سیاه جامگان: گل سیاه جامگان به درستی آفساید اعلام شد. کارت زرد اول ماتیاس چاگو درست بود و دلیل آن نقض مکرر قانون بود. کارت زرد دوم و اخراج چاگو درست بود و به سینه بازیکن حریف ضربه زد. پنالتی جنجالی فولاد که توسط داور پس گرفته شد به اشتباه اعلام شد. داور چهارم به داور کمک کرد و صلاحیت نظر دادن درباره صحنه را هم دارد.

نعیم سعداوی سرمربی فولاد روی خط تلفنی آمد و درباره اتفاقات جنجالی این بازی گفت: از آقای تاج و مسئولان کمیته انضباطی تقاضا می کنم بررسی کنند چه کسی با داوران تماس گرفت و باعث شد این تصمیم را بگیرند.

داوری مسابقه صبای قم - پرسپولیس: سرنگونی علیپور در محوطه جریمه صبا خطا بود و باید یک پنالتی برای پرسپولیس اعلام می شد که نشد. عبور توپ بازیکن صبا روی ضربه کرنر از خط دروازه قابل تشخیص نیست و اگر یک سانتی متر از توپ روی خط باشد گل نشده و به نظر کمک داور احترام می گذاریم. سرنگونی بازیکن صبا در محوطه جریمه پرسپولیس روی کرنر خطا نبود و خود بازیکن قبل از درگیری در حال زمین خوردن بود. پنالتی پرسپولیس درست بود و مدافع صبا به وضوح با دست و پا رضاییان را شارژ کرد.

ویدیوی داوری دو مسابقه پخش شده

مقایسه روش محروم شدن بازیکنان در لیگ ایران با لیگ های معتبر انجام شده و مشخص شد در لیگ ایران بازیکنانی که هزینه زیادی برای  آنها انجام شده به خاطر قوانین کارت زرد خیلی زود محروم می شوند. در این هفته پرسپولیس ۳ محروم داشت و تراکتورسازی و استقلال هم هفته آینده ۳ و ۲ بازیکن محروم خواهند داشت.
در لیگ های انگلیس، آلمان و اسپانیا بازیکن با هر ۵ کارت زرد یک بار محروم می شود. 
در ایتالیا و سوئیس به محض گرفتن کارت های ۴، ۸ و ۱۱
در فرانسه ۵، ۱۰، ۱۱ و ۱۲
 و به همین ترتیب در اکثر لیگ های جهان بازیکن با تعداد کارت های بیشتر از لیگ ایران محروم می شوند در حالی که در لیگ برتر ایران پس از دریافت کارت های سوم و ششم باید یک جلسه محرومیت را پشت بگذارند.



 بررسی عملکرد لژیونر های فوتبال کشور در هفته گذشته قسمت بعدی نود این هفته بود.

گل ها و نتایج مسابقات هفته بیست و یکم دسته اول باشگاه های کشور در ادامه پخش شد

روزنامه های ورزشی سه شنبه از روی سایت برنامه نود مرور شد و با پخش آخرین آمار نظرسنجی برنامه این هفته نود پس از ۲ ساعت و ۲۲ دقیقه ساعت ۲:۲۱ بامداد سه شنبه به پایان رسید.

در پایان با شرکت یک میلیون و ۸۶۲ هزار نفر در نظرسنجی، ۶۸،۸ درصد برد پرسپولیس، ۱۵،۸ درصد مساوی و ۱۵،۳ درصد برد تراکتورسازی را در مسابقه حساس یکشنبه  هفته آینده پیش بینی کردند.



نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین