کد خبر: ۶۴۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
برای برطرف کردن این لکه‌ها، درمان‌های طبیعی و خانگی زیادی وجود دارد که به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.
ناطقان: برخی پزشکان معتقدند مهمترین عاملی که باعث ایجاد کک‌ومک می شود کارکرد نامنظم کبد می‌باشد. در اکثر موارد قرار گرفتن زیاد در مقابل آفتاب دلیل بروز کک‌ومک روی پوست صورت و بدن است. بعضی از افراد به طور ارثی مستعد کک‌ومک هستند و معمولا همین افراد بعد از قرار گرفتن در آفتاب به راحتی صورت‌شان پر از کک‌ومک می‌شود . به همین دلیل است که همیشه بر استفاده از کرم ضدآفتاب تاگید می‌شود. 
 
برای برطرف کردن این لکه‌ها، درمان‌های طبیعی و خانگی زیادی وجود دارد که به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم. 
  
ماسک لیموترش 
 
لیموترش باعث سفید شدن پوست می‌شود و جای لکه‌ها را کم‌رنگ می‌کند. برای استفاده از لیموترش، آب آن را روی پوست بمالید و پس از دو دقیقه با آب بشویید و خشک کنید. پس از چند روز لکه‌های کک‌ومک کم‌رنگ می‌شوند. ماسک دیگر از ترکیب عسل و آب‌ لیموترش و جوانه گندم بدست می‌آید. این مواد را با هم مخلوط کنید و بصورت خمیری روی پوست بمالید و پس از 10 دقیقه بشویید. 
 
ماسک برنج و هندوانه 
 
کمی برنج را خیس کنید. پس از یک هفته این برنج نرم را آسیاب و با آب هندوانه مخلوط کنید. ماسک به‌دست‌آمده را یک روز در میان و به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوستتان بگذارید و بعد آن را با آب ولرم بشویید. این کار می‌تواند لکه‌های کک‌ومک را کم‌رنگ کند. 
 
ماسک آلبالو 
 
بعد از تمیز کردن پوست، آب آلبالو را گرفته و آن را روی پوست صورت خود بمالید،به مدت یک ساعت صبر کنید و بعد با آب گرم شست‌وشو دهید. این عمل را روزی دوبار و تا زمانی که کک‌ومک کم‌رنگ شود ادامه دهید. 
 
پاپریکا 
 
اگر علت کک‌ومک مشکلات کبدی باشد با مصرف افشره مخلوط پاپریکا که عمل پاک‌سازی خون و کبد را انجام می‌دهد می‎توان تمام مشکلات پوستی مخصوصا کک‌ومک و لکه‌های صورت که مربوط به اختلالات کبدی باشند را برطرف کرد. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین