کد خبر: ۶۴۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
بسیاری از متخصصان معتقدند برخی ویتامین ها می توانند به کاهش برخی مشکلات پوستی نظیر آکنه و علائم پیری کمک کنند.
ناطقان:آکادمی درماتولوژی آمریکا رژیم غذایی سالم را بخشی از شیوه مراقبت از پوست عنوان می کند. در ادامه به برخی راهکارهای درمان مشکلات پوستی اشاره می شود.

افراد مبتلا به آکنه

طبق اعلام مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، افراد مبتلا به آکنه پوستی باید ویتامین A مصرف کنند  که منبع آن، رتینوئیدها و کاروتنوئیدها هستند. در حقیقت بسیاری از درمان های آکنه حاوی رتینوئیدهای این ویتامین نظیر «آکوتان» است که معمولا به عنوان درمان آکنه در نظر گرفته می شود.

با این حال ویتامین A محلول در چربی است بدین معنا که در صورت مصرف در مقادیر بالا می توانند سمی باشد. میزان مجاز مصرف این ویتامین برای مردان ۹۰۰ میکروگرم و برای زنان ۷۰۰ میکروگرم توصیه می شود. ویتامین A زمانیکه به شکل موضعی استفاده می شود می تواند بسیار موثر باشد.

حفاظت در مقابل آسیب ناشی از نورخورشید

مطالعات نشان داده اند که ویتامین های C و E می توانند محافظ خوبی در مقابل آسیب ناشی از نورخورشید و سرطان پوست باشند. به گفته محققان، این آنتی اکسیدان ها می توانند توانایی طبیعی پوست را در ترمیم خود افزایش دهند. پزشکان مصرف مکمل های حاوی ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ میلیگرم ویتامین C، ۴۰۰ واحد بین المللی ویتامین E، و ۱۰۰ تا ۲۰۰ میکروگرم سلنیوم را توصیه می کنند.

البته بسیاری از کرم ها هم دارای خواص ویتامین های C و E هستند و مصرف موضعی آنها می تواند سودمند باشد.

کاهش چین و چروک

بسیاری از مطالعات و تحقیقات نشان می دهند که ویتامین C می تواند نشانه های افزایش سن را کاهش دهد. به گفته محققان، مصرف بیشتر ویتامین C با بروز چین و چروک های کمتر مرتبط است.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین