کد خبر: ۶۴۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
نصیحت محسن رضایی به رئیس جمهور آمریکا:
رضایی با اشاره به پیام ها و رفتارهای ضد ایرانی رئیس جمهور آمریکا گفت:امروز آقای ترامپ توییت کرده که من به ایران اخطار داده ام. بزرگ تر از تو به ایران اخطار داده اند و کاری نتوانسته اند بکنند. مراقب باشید آقای ملک سلمان و نتانیاهو زیر پای شما پوست خربزه نیندازند. آقای ترامپ بیشتر فکر کنید.
ناطقان: «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در اولین یادواره شهید مدافع حرم، سردار حاج جواد محمدی فرد با تبریک میلاد حضرت زینب (س) ، گرامیداشت دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ولادت با سعادت قله رفیع و استوار انسانیت و اسوه صبر را به محضر حضرت ولی عصر(عج) و رهبر معظم انقلاب تبریک عرض می کنم. همچنین اولین سالروز تولد علی اکبر محمدی فرد را به خانواده شهید محمدی فرد در سالگرد شهادت پدرش تبریک می گویم.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: دهه فجر، دهه پیروزی ملت ایران است و امیدواریم بتوانیم این راه را ادامه دهیم و امانتی را که به ما سپرده اند به صاحبش برگردانیم. انقلاب اسلامی از ایران شروع شد و در دنیا طنین افکند و دشمنان قسم خورده ایران هم این حادثه را با اعجاب توصیف کردند. این اعترافات چند دلیل داشت. ملت ایران در برابر رژیمی بسیار مقتدر پیروز شده بود؛ رژیمی که همه نوع ابزار سرکوب در داخل داشت. خبرچین های شاه در همه جا بودند. تشکیلات سازمان امنیت ایران را موساد،سی آی ای و سازمان جاسوسی انگلیس آموزش داده بودند و آنها هم در همه جا شنود و مخبر داشتند. از سال 1353اطوری به خفقان شدت دادند که سران مبارزان زندانی و تبعید شدند. شهربانی شاه هم به ساواک کمک می کرد.‌

وی ادامه داد: شاه که در بیرون از ایران به عنوان ژاندارم آمریکا و برادر اسرائیل شناخته می شد، با حمایت هایی که از اسرائیل داشت و نفت ما را به رژیم اشغالگر می فروخت در کشورهای اسلامی ما را سرافکنده کرده بود. پیش از انقلاب 50 هزار مستشار آمریکایی در در ایران بودند که بخش زیادی از درآمدهای نفتی شاه را خرج می کردند؛ به طوری که تعداد ی از آمریکایی ها ا متولد ایران هستند.. همه اروپا از شاه حمایت می کردند. شوروی و چین هم در ماه های آخر علنا از شاه حمایت می کردند. همه دنیا تقریبا پشتیبان شاه بود. ملت ایران با این موجود در افتاد. در این شرایط ساواک در اوج خوشحالی از پیروزی هایش، مقاله ای با امضای رشیدی مطلق در روزنامه اطلاعات به چاپ رساند که به دنبال آن انفجاری از اعتراضات رخ داد و انقلاب آرام آرام شدت گرفت. حادثه پشت حادثه به وقوع پیوست و این رژیم مقتدر به زانو در آمد.

رضایی افزود: نقطه عبرت آموز این است که انقلاب اسلامی در شرایطی روی داد که سران و رهبران انقلاب در میان مردم نبودند، بلکه اعلامیه ها امام به قم و تهران می آمدند و پیام امام را به مردم می رساندند. مردم هسته های انقلابی را به راه انداختند و مراسم های چهلم شهدا در تبریز و شهرهای دیگر، ارتباط انقلابیون را تسهیل کرد. این هسته های پنهان در شهر یزد و اصفهان وسایر بلاد هم همدیگر را پیدا کردند و این رودخانه ها به دریا مبدل شد.بنابراین شگفتی دنیا از این حادثه به حق است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با طرح این سوال که رمز این واقعه عظیم چه بود؟ گفت: حضرت امام تاریخ و تحولات مشروطه را مطالعه کرده بودند ، حوادث ملی شدن صنعت نفت را به چشم خود دیده و حضور در پانزدهم خرداد را نیز لمس و تجربه کرده و با تجربه این رویدادها به میدان آمده بودند. مساله مهمی بود این تجربه. ولی رمز اصلی اندیشه امام بود که معتقد بود اگر مردم و اسلام در کنار هم باشند معجزه می کنند. این حقیقت در اندیشه امام شکل گرفته و نهادینه شده بود. رهبر معظم انقلاب فرمودند از امام پرسیدم شما کی به فکر جمهوری اسلامی افتادید، امام گفته بودند: ما به تکلیفمان عمل کردیم. ما کوتاهی نکردیم و به دستور خدا عمل کردیم. این گونه شد که دین ، صداقت ، فداکاری و ندای قرآن به گوش مردم رسید، فطرت های الهی بیدار شد و به هم پیوست و انقلاب رخ داد.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: مردم به زندگی و وصیت شهدا نگاه کنند و رمز پیروزی را در حیات طیبه خانواده های شهدا ببینند. این نوع انسان ها در مکتب امام تربیت شدند. اینها بودند که این حادثه بزرگ را ایجاد کردند و رژیم مستبد پهلوی را از پای در آوردند. از آن روز ملت ایران از پای ننشستند. در همه این حوادث من شاهد بودم که مردم چه تلاش هاکردند و چه سختی ها و مرارت هایی را متحمل شدند. امروز فرزندان امام با رهبری داهیانه رهبرفرزانه انقلاب ، ما را تا مرزهای مدیترانه به پیش برده اند ؛ طوری که فرزندان شما در آنجا کمک مستشاری می کنند و موشک های ما تا 2000 کیلومتر آن سو تر اهداف را با دقت مورد اصابت قرار می دهند.

رضایی با اشاره به پیام ها و رفتارهای ضد ایرانی رئیس جمهور آمریکا گفت:امروز آقای ترامپ توییت کرده که من به ایران اخطار داده ام. بزرگ تر از تو به ایران اخطار داده اند و کاری نتوانسته اند بکنند. مراقب باشید آقای ملک سلمان و نتانیاهو زیر پای شما پوست خربزه نیندازند. آقای ترامپ بیشتر فکر کنید.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر از ارزش های انقلاب فاصله بگیریم، نه تنها نمی توانیم مشکلات بزرگ را حل کنیم، بلکه در حل مشکلات روزمره هم فرومی مانیم. ما باید ارزش های انقلاب مانند وحدت و فداکاری و ولایت و کار برای خدا را حفظ کنیم و موانع را پشت سر بگذاریم. تا امروز از حوادث بزرگی عبور کرده ایم و باید بدانیم اگر از این راه فاصله بگیریم، مشکلات ما مانند تورم و بیکاری بیشتر می شود. ما مشکلات اقتصادی را هم با همین ارزش ها می توانیم پشت سر بگذاریم. در جنگ سیم خاردار هم به ما نمی دادند، اما امروز تانک و موشک می سازیم. قبل از انقلاب با میلیاردها دلار به ما موشک نمی دادند. حالا همه اینها را می سازیم.با این حال در بخش اقتصاد این گونه پیشرفت های درخشان دیده نمی شود. اقتصاد، صنعت و خودرو ملی ما شایسته ملت ایران نیست. برای پیشرفتهای شگفت انگیز، باید به ارزش ها برگردیم. چند سال پیش هواپیمای آر کیو 170 را نیروهای ما در 6 ماه مشابه سازی کردند. هواپیمای ما بهتر از نمونه اصلی بود و کشورهای دیگر حاضر بودند آن را از ما تهیه کنند.

وی افزود: اگر مدیران در همه ادارات ما مانند شهدا و آتش نشان های فداکار با نهایت تعهد و احساس مسوولیت کار کنند، هیچ مشکلی باقی نمی ماند. بیایید در سالگرد انقلاب به فرمول پیروزی انقلاب برگردیم.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) ادامه داد: فداکاری های شهدای مدافع حرم ، ستودنی و ارزشمند است. آمریکایی ها می ترسند که در زمین فعال شوند؛ اما مبارزین شیعه جلو پیشرفت داعش را گرفته اند و نقشه های آمریکایی ها را نقش بر آب کرده اند. رزمنده ای که از وسط تهران با این روحیه به 2000 کیلومتر آن سو تر برود کار بزرگی کرده است که نمی توان آن را با هیچ سنجه و عیاری جز معیار اخلاص و عبودیت حق سنجید.

رضایی با اشاره به روایتی در مورد خلقت انسان گفت: خدای متعال به فرشته هایش گفت: شما آنچه را من می دانم، نمی دانید. آن چیز ، عاشورا و حضرت امام حسین (ع) و زینب (س)بود. بدانیم که شهدا امتداد علم الهی اند و عظمتی که در دل جوانان انقلابی و شیعه موج می زند،از علم خداوند منشأ گرفته است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین