کد خبر: ۶۴۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید از آخرین جلسه با رییس فدراسیون فوتبال تا به امروز تغییر زیادی در وضعیت تیم ملی به وجود نیامده است.
ناطقان:کارلوس کی‌روش پس از جلسه امروز با رییس فدراسیون فوتبال در نشست خبری حاضر شد و اظهار کرد: تشکر می‌کنم که این جلسه برگزار شد. من در جایگاهی نیستم که بخواهم درباره جزئیات این جلسه صحبت کنم. ما موقعیت خودمان را از زمان اردوی امارات تا به الان آنالیز کرده‌ایم. قبلا گفته بودم که برنامه آماده سازی ما بسیار محدود خواهد بود. اما فقط می‌توانم بگویم که ما از جلسه اخیر تا به امروز تغییر زیادی نداشتیم و وضعیت به همان شکل است. من باید بگویم اگر این برنامه برای تیم ملی اجرا می‌شود باید برای باشگاه ها هم اجرا شود. این برنامه درباره لیگ قهرمانان آسیا نباید قطع شود و لیگ باید ادامه پیدا کند.


کی‌روش ادامه داد: افرادی که این شرایط را در تیم ملی ایجاد کردند برای آینده این تیم مسئول هستند. باز هم تاکید می‌کنم که این برنامه چیزی نبود که من اعتقاد داشتم حالا که تصمیم گرفته شده از قوانین فیفا پیروی کنیم قطعا عواقب جدی برای برخی از کادر و بازیکنان به دنبال خواهد داشت. با این برنامه تعدادی از آنها نمی‌توانند به تیم ملی ملحق شوند.

او در ادامه گفت: بر خلاف آن چه می‌گویند من در تعطیلات به سر نمی‌برم و زمانی هم که خارج از ایران هستم بازی بازیکنانی را که در خارج از ایران بازی می‌کنند و تعدادشان هم زیاد است از نزدیک می‌بینیم و همینطور برای برنامه‌ریزی اردوها با بازی‌های تدارکاتی کار می‌کنم.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: حرفم را خلاصه می‌گویم، برنامه‌های تیم ملی تغییر نمی‌کند و بر اساس قوانین فیفا انجام خواهد شد.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ریزی برای آماده سازی تیم ملی بر اساس روزهای فیفا به تیم ملی لطمه نمی‌زند؟ گفت: شما نظر من را می‌دانید. اینکه من در شش سال اخیر چطور کار کرده‌ام مشخص است. من مطئنم برنامه‌ای که تا الان داشتیم بهترین برنامه بود البته کارشناسانی وجود دارند که در کشور خودشان حرف دیگری می‌زنند ولی به برنامه ما اشکال می‌گیرند. ما سعی می‌کنیم کار خودمان را بکنیم تا همه خوشحال باشند.

او ادامه داد: اگر قرار است اردوهای تیم ملی بر اساس برنامه فیفا باشد باید قوانین فیفا هم در خصوص باشگاه اعمال شود و به خاطر چهار باشگاه، لیگ تعطیل نشود. با این برنامه آماده سازی قطعا نمی‌توان به بازیکنان جوان فرصت داد تا بتوانند خودشان را نشان دهند و تجربه کسب کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال با بیان اینکه در گذشته بازیکنانی مثل عزت‌اللهی در اردوهای تیم ملی خودشان را نشان داده بودند، اظهار کرد: ما مثل بعضی کشورها مانند کرواسی نیستیم که در چین اردو بزنیم و به بازیکنان جدیدمان فرصت بازی تدارکاتی بدهیم. با این برنامه بازیکنان جوان فرصت خودنمایی ندارند.

کی‌روش درباره وضعیت بازیکنان پرسپولیس نیز گفت: آنها شرایط متفاوتی دارند. پرسپولیس باشگاه بسیار بزرگی است و احترام زیادی برای آنها قائل هستم چرا که رنگ لباس آنها شبیه رنگ لباس منچستریونایتد است. من به این دلیل بازیکنان پرسپولیس را به اردو دعوت نمی‌کنم که سرمربی پرسپولیس می‌گوید بازیکنان این تیم زیاد غذا می‌خورند و ما نمی‌توانیم با این شرایط آنها را به تیم ملی دعوت کنیم. من می‌خواهم جدی صحبت کنم. از سرمربی پرسپولیس متشکرم و از او می‌خواهم که به بازیکنان پرسپولیس بگوید کمتر غذا بخورند و در شرایط خوبی قرار داشته باشند. بازیکنان پرسپولیس وزن زیادی دارند و حرفه‌ای نیست که ما از آنها دعوت کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: من احترام زیادی برای آنها قائل هستم اما مربی آنها به من گفت که بازیکنان تیمش چاق هستند. چون برانکو گفته آنها چاق هستند نمی‌توانم بازیکنی را دعوت کنم. من باید به هواداران و تماشاگران بگویم که احترام زیادی برای بازیکنان قائل هستم.

او ادامه داد: تاکید می‌کنم که این برنامه عواقبی برای ما در بر خواهد داشت و زمانی برای کسب تجربه نداریم.

کی‌روش به وضعیت تیمش اشاره کرد و گفت: ما در ماه نوامبر با سوریه بازی کردیم. تیم ما رده نخست را در اختیار دارد و بیشترین امتیاز را کسب کرده است. این یک واقعیت است که ما چهار سال برترین تیم آسیا بودیم و تقریبا یک سال و نیم است که شکستی را تجربه نکرده‌ایم و مردم از این موضوع خوشحال هستند.

او ادامه داد: در ماه دسامبر در شرایطی مواجه شدیم و باعث شد که برنامه بهم بریزد و مجبور شدیم بر اساس قوانین فیفا عمل کنیم. این بسیار ساده است. در صلح و هماهنگی به فوتبال ایران برگشتیم و از چیزی که در مسئولیت من نیست سوال نپرسید. از کسانی بپرسید که این جدایی را به وجود آوردند. من و آقای تاج با هم کار می کنیم. حداکثر تلاش خود را انجام می دهیم تا راه حل هایی برای مشکلات به وجود آمده پیدا کنیم. ما با هم به شکل متحد کار می کنیم.

کی روش ادامه داد: برنامه‌ای که من دنبال می‌کردم برنامه‌ای بود که برای تیم ملی طراحی شده بود. در ماه دسامبر با شرایطی مواجه شدیم که افرادی باعث به هم خوردن برنامه‌های تیم ملی شدند. ما تلاش می‌کنیم راه‌حلی برای مشکل به وجود آمده پیدا کنیم. فعلا مسیر مستقیم را طی می‌کنیم چون این تنها راه‌حل است.

سرمربی تیم ملی فوتبال درباره شایعات چند روز اخیر مبنی بر توافقش با الجزایری‌ها، گفت: شما نمی‌توانید به تمام اخباری که سایت‌ها و خبرگزاری ها منتشر می‌کنند اعتماد کنید.

او در ادامه با بیان اینکه با مربیانی که رودررو با او ارتباط دارند مثل فرگوسن و کنته رابطه خوبی دارد، گفت: من با مربیانی که در کنفرانس‌های مطبوعاتی تیم مرا سرزنش می‌کنند و می خواهند کارشان را با این طور اعمال پیش ببرند رابطه‌ای ندارم. من حداکثر تلاش خودم را برای تیم ملی انجام می‌دهم ولی این را بدانید که برنامه ما در مقابل برنامه‌های قطر، ازبکستان و چین خیلی فرق دارد.

کی روش در پاسخ به این سوال که چرا برای رفع اختلافاتش با برانکو جلسه‌ای با او برگزار نمی کند، اظهار کرد: من فقط در مورد فرگوسن و کنته صحبت می‌کنم. اگر آنها بخواهند با من صحبت کنند من آماده‌ام که با آنها جلسه‌ای داشته باشم ولی مربیانی که اول با رسانه‌ها صحبت می‌کنند و بعد می‌خواهند با من مواجه شوند کاری ندارم. من فقط با مربیانی که در سطح خودم باشند صحبت می‌کنم.


منبع: ایسنا
برچسب ها: کی‌روش ، تاج ، برانکو
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین