کد خبر: ۶۴۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
برخی از فرماندهان داعش در استان نینوی در عراق، با نقض بیعت خود با ابوبکر البغدادی، از انجام عملیات‌های انتحاری سر باز زدندکه نشان دهنده بروز چند دستگی در میان داعش است.
ناطقان: یک منبع امنیتی در استان نینوای عراق اعلام کرد که چند تن از فرماندهان گروهک تروریستی داعش بیعت خود را با البغدادی سرکرده این گروهک، برداشته‌اند که نشان دهنده بروز چند دستگی در میان داعش است.

به نوشته پایگاه خبری شبکه السومریه نیوز، این منبع امنیتی که خواست تا نامش فاش نشود، در این باره گفت: پس از نقض بیعت عناصر و فرماندهان داعش با ابوبکر البغدادی، چند دستگی در میان داعش بوجود آمده است.

او افزود: این نقض بیعت‌ها پس از انتشار اخباری از کشته شدن ابوبکر البغدادی بیشتر شده و «ابو عبدالله الشامی» از فرماندهان سوری داعش گفته است که بیعت با فردی که نشانی از او نیست باطل است و البغدادی قدرت خود را از دست داده است.

به گفته این منبع امنیتی، عناصر و فرماندهان داعش در این باره به روایت‌های البخاری و ابن تیمیه استناد می‌کنند که می‌گوید اطاعت از رهبر کشته شده یا فردی که خبری از او نیست باطل است.

این گونه اتفاقات در میان عناصر داعش در حالی رخ می‌دهد که تروریست‌های داعش بیشتر مناطق اشغالی خود در عراق از جمله بیش از نیمی از موصل را از دست داده‌اند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین