کد خبر: ۶۵۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۵
نظارت بانک مرکزی کشک!
در هفته های اخیر، اخبار تائید نشده ای مبنی بر قریب الوقوع بودن برکناری مدیرعامل بانک سرمایه مطرح است و دور از ذهن نیست با توجه به وضعیت نامطلوب منابع این بانک، مدیرعامل فعلی بدنبال آن باشد با هر شیوه غیرقانونی و حتی بدون توجیه اقتصادی، سطح منابع بانک را افزایش دهد.
ناطقان: حجت الاسلام محسنی اژه ای در نشست خبری اخیرش با اشاره به حجم گسترده تخلفات در بانک سرمایه تاکید کرد: چند هزار میلیارد تومان در اختیار تعداد معدودی از افراد قرار گرفته بدون اینکه تضمینی برای وصول داده باشند، که همه بر خلاف قانون و مقررات است. آنها در رابطه با تسهیلات بانکی و تجاری هم وجوه گرفته اند و هم مصرف کرده اند، که من تاکنون این مقدار تخلف را به صورت یکجا در مورد یک بانک ندیده ام.

علاوه بر آن دادستان تهران هم چندی قبل با انتقاد از تعلل بانک سرمایه برای شکایت از بدهکاران کلان گفت: در پی اعتراض دادستانی، بانک سرمایه حاضر به شکایت از بدهکاران بانکی شد.

مدت زیادی از این خبر نگذشته بود، که در روزهای گذشته مدیران بانک سرمایه با تصمیمی عجیب، رکورد تازه ای از تخلفات را در این بانک پرحاشیه به ثبت رساندند.

بنابر گزارشات میدانی خبرنگار ناطقان، همزمان با دهه فجر بانک سرمایه اقدام به افتتاح حساب سپرده سه ماه فجر با سود باورنکردنی 24/5 درصد کرده است که با توجه به آخرین بخش نامه بانک مرکزی، 9/5درصد تخلف آشکار وجود دارد!.

هنوز معلوم نیست مسئولان بانک مرکزی و نهادهای نظارتی سرشان به چه چیزی گرم است؟ که مدیران متخلف بانک ها برای رفتارهای غیرقانونیشان هیچ حد و مرزی قائل نیستند.

گفتنی است در هفته های اخیر، اخبار تائید نشده ای مبنی بر قریب الوقوع بودن برکناری مدیرعامل بانک سرمایه مطرح است و دور از ذهن نیست با توجه به وضعیت نامطلوب منابع این بانک، مدیرعامل فعلی بدنبال آن باشد با هر شیوه غیرقانونی و حتی بدون توجیه اقتصادی، سطح منابع بانک را افزایش دهد.

(اسناد تخلف بانک سرمایه در افتتاح سپرده فجر با سود غیرقانونی24/5درصد، جهت ارائه به نهادهای نظارتی نزد پایگاه خبری ناطقان موجود است)




نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین