کد خبر: ۶۵۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
اگرچه پوست پرتقال طعم خوبی ندارد و دارای بافت سفت و تلخی است اما برای سلامت بسیار مفید است.
ناطقان:در این مطلب به بخشی از خواص آن به نقل از هلث نیوز اشاره شده است :


کاهش‌دهنده فشارخون بالا و کلسترول: پوست پرتقال، پالپ سفید و بافت نرم و سفید در داخل پوست این میوه، سرشار از هسپریدین، نوعی فلاوانوئید مفید است که کاهش‌دهنده فشارخون بالا و کلسترول است.علاوه بر آن فلاوانوئید پلی متواکسیلیت ها (PMFs) در پوست پرتقال نسبت به بیشتر داروهای تجویز شده، کلسترول را کاهش می دهد.


ضد حساسیت: ماده شیمیایی موجود در پوست پرتقال، از رها شدن هیستامین پیشگیری می‌کند. هیستامین ماده شیمیایی است که باعث واکنش‌های حساسیت زا می‌شود.


ضدالتهاب :پوست پرتقال خواصی مشابه داروهای ضدالتهابی مثل ایندومتاسین دارد.


بهبوددهنده سلامت دهان و دندان: سفیدکننده و کاهش‌دهنده حساسیت دندان و خوشبوکننده دهان است.

افزایش سیستم ایمنی بدن: غلظت بالایی از ویتامین C و ویتامین A موجود در پوست پرتقال، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا را کاهش می دهد.


محافظت از سیستم تنفسی: بتا - کریپتوکسانتین موجود در آن خطر بروز سرطان ریه را به طور چشمگیر کاهش می‌دهد.
سیستم گوارشی را بهبود می‌دهد: مقدار زیادی فیبر و پلی ساکارید غیر محلول در پوست این میوه به عملکرد سیستم گوارشی کمک می کند.کاهش‌دهنده وزن است.

منبع:سلامت نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین