کد خبر: ۶۵۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
مسئول اجرای طرح کاهش طلاق خراسان رضوی گفت: زنان 3.5 برابر مردان، متقاضی طلاق یک‌ طرفه هستند.
ناطقان:به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی، غلامحسین حقدادی عنوان کرد: از مجموع آمار متقاضیان طلاق در خراسان رضوی، 60 درصد به صورت توافقی و 40 درصد به شکل یک طرفه تقاضای جدایی می‌کنند.

وی افزود: از میان 40 درصد طلاق یک طرفه، 10 درصد را مردان و بقیه را زنان تقاضا می‌کنند.

حقدادی با تاکید بر اینکه هنوز در خصوص طلاق‌های یک‌طرفه، نمی‌توان تحلیل علمی ارائه داد، گفت: احتمالا زنان به دلیل اینکه از سایر مسائل زندگی ناراحت هستند، اقدام به تقاضای طلاق یک‌طرفه می‌کنند چون به نظر می‌رسد نمی‌توانند با همسران‌شان به توافقی در جهت سازش دست یابند.

وی با بیان اینکه تمام متقاضیان طلاق استان باید در مراکز مداخله‌ در بحران طلاق بهزیستی در مشهد و شهرستان‌ها تشکیل پرونده بدهند، گفت: پس از غربال اولیه، جلسات مشاوره برای متقاضیان پیش‌بینی شده که در مورد طلاق‌های یک‌طرفه، این فرآیند با دشواری‌هایی مواجه است.

حقدادی گفت: در طلاق یک طرفه چون فقط یکی از زوجین به بهزیستی مراجعه می‌کند، مشاوره روان‌شناسی بسیار مشکل است زیرا نمی‌توان صحبت‌ها و مشکلاتی را که از طرف دیگر مطرح می‌شود شنید و راه‌حل به آن‌ها ارائه کرد.

مسئول اجرای طرح کاهش طلاق خراسان رضوی ادامه داد: در نشست‌های تخصصی که با کارشناسان مراکز مداخله در بحران خانواده بهزیستی داشته‌ایم به این نتیجه رسیده‌ایم که تلاش برای سازش در طلاق‌های یک طرفه باید از طرف مددکاران انجام شود زیرا به نظر می‌رسد مشکلات این گروه از خانواده‌ها بیشتر اجتماعی، حقوقی و فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: در عین حال، پس از اینکه مددکار، تلاش خود را برای ایجاد سازش داشته باشد نوبت به مداخله‌ روان‌شناسی می‌رسد که مشاوره با روان‌شناسان، این مشکل را حل می‌کند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی یادآور شد: طرح کاهش طلاق خراسان رضوی، نتایج مثبتی داشته، اما هنوز نمی‌توان در خصوص کم و کیف نتایج آن، تحلیل جامعی داشت زیرا پیچیدگی‌های این طرح، بیش از حد انتظار است و باید پس از تحلیل داده‌ها و نتایج، به تدریج و متناسب با مشکلات و موانع، راهکارهایی برای خروج از مشکل، اندیشیده شود.

حقدادی با تأکید بر اینکه تا کنون در بین 8000 پرونده‌ تقاضای طلاق در خراسان رضوی، 18 درصد سازش صورت گرفته است، عنوان کرد: امیدواریم در ماه‌های آینده، نرخ طلاق بازهم کاهش یابد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی در خصوص دلایل طلاق در استان، گفت: داده‌های سامانه‌ الکترونیکی ثبت تقاضای طلاق که از گفته‌های زوجین روایت می‌کند، مسؤولیت‌ناپذیری مردان جوان، نداشتن مهارت‌های زندگی، نبود مهارت‌های ارتباطی کافی و مؤثر در زنان، کم‌اطلاعی از مسائل و روابط زناشویی در طرفین، اعتیاد و بیکاری مردان را از عمده‌ترین دلایل طلاق عنوان می‌کند.

طرح کاهش طلاق بهزیستی خراسان رضوی، از خردادماه گذشته با پوشش طلاق‌های توافقی آغاز شده و از اوایل دی‌ماه، طلاق‌های یک‌طرفه را نیز در بر گرفته است و این طرح تا پایان سال، به تمام شهرهای خراسان رضوی تسری می‌یابد.


منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین