کد خبر: ۶۵۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
سرپرست اداره امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) از پرداخت وام پنج میلیون تومانی به تمام نوعروسان و متقاضیان جهیزیه تا پایان امسال خبر داد.
ناطقان: از کمیته امداد امام خمینی، آذر اسماعیلی یکی از مهم‌ترین خدمات کمیته امداد در حمایت از مددجویان را پرداخت کمک هزینه ازدواج به آنان دانست و مطرح کرد: از آنجایی که ازدواج هسته اول تشکیل خانواده و سنگ بنای جامعه انسانی است، به همین جهت کمیته امداد درکنار حمایت‌های مالی از زوج‌های جوان، آموزش‌ و مشاوره‌های لازم پیش از ازدواج را به جوانان ارائه می کند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه تأمین مخارج ازدواج و جهیزیه یکی از مهم ترین دغدغه‌های نیازمندان در شرف ازدواج محسوب می‌شود، گفت: پرداخت کمک هزینه تامین جهیزیه و ازدواج برای مرتفع شدن مشکلات مالی فرزندان مددجویان در شرف ازدواج ازجمله فعالیت های کمیته امداد برای مددجویان است.
سرپرست اداره امورحمایت های اجتماعی کمیته امداد با بیان اینکه ایجاد زمینه ازدواج موفق و پایدار برای خانواده‌های تحت پوشش به ویژه تامین جهیزیه برای نوعروسان نیازمند ازمحل‌ اعتبار منابع دولتی و محلی انجام می شود، بیان کرد: احیاء و تقویت فرهنگ دینی ازدواج و بستر سازی برای تسهیل روند تشکیل خانواده با الگوهای اسلامی – ایرانی در خانواده های تحت حمایت ، تسهیل فرآیند ازدواج از طریق ایجاد و تقویت عوامل مثبت و رفع کاهش موانع و بهره گیری از فرصت ها و امکانات مادی و معنوی درون و برون سازمانی برای هم افزایی ظرفیت ها از جمله این اهداف به شمار می آیند.
اسماعیلی در ادامه با اشاره به اهداء جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت این نهاد تصریح کرد: سرانه پرداختی کمک هزینه ازدواج برای هر نوعروس مددجو مبلغ سه میلیون تومان به صورت بلاعوض است و تسهیلات قرض الحسنه وام ازدواج با سرانه دو میلیون تومان نیز به عنوان کمک مکمل از سوی این نهاد به نوعروسان پرداخت می شود.
وی ادامه داد: برای تامین مقدمات اولیه ازدواج فرزندان ذکورخانواده های تحت حمایت مبلغ یک میلیون تومان به صورت بلاعوض به آنان پرداخت می شود.
این مسئول کمیته امداد شمار پشت نوبتی های دریافت کمک هزینه ازدواج را 32 هزار متقاضی برشمرد و مطرح کرد: امیدواریم براساس پیش بینی های انجام شده در سه ماهه پایانی سال این افراد از خدمات در نظر گرفته شده بهره مند شوند.
سرپرست اداره امورحمایت های اجتماعی کمیته امداد با اشاره به اینکه امسال، پس ازگذشت پنج سال برای اولین بار به تمامی نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد، کمک هزینه ازدواج پرداخت می شود و صف پشت نوبتی ها به صفرمی رسد، مطرح کرد: از آنجایی که در شرایط کنونی موانع متعددی در ابعاد اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی برای ازدواج جوانان وجود دارد، تقویت فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه به عنوان آئینی که بیشترین توجه را به تکریم خانواده دارد باید مورد توجه قرار گیرد.
150 میلیارد تومان در9 ماهه امسال با استفاده از منابع دولتی ، کمک های مردمی و خیریه ها برای کمک به امر ازدواج مددجویان این نهاد پرداخت شده است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین